Tesla stále nemůže vyrábět v Číně. Fabrika je hotova, ale úředník nedal potřebné razítko

                   

Deset měsíců Tesla budovala svou obrovskou továrnu v Číně. Ta konečně stojí a je připravená na výrobu. Ta se však spustit nemůže. I když technicky je vše připraveno, musí se čekat na krok ze strany úřadů. Laicky řečeno musí Tesla čekat na pár razítek, bez kterých výrobu spustit zatím nemůže. A jejich získání je v nedohlednu.

Gigafactory 3 má omezený provoz

Nelze přímo říci, že by její prostory zatím takzvaně ležely ladem. Gigafactory 3 může fungovat, ale výhradně jenom v omezeném režimu, což vlastně znamená, že se zde mohou vyrábět pouze kopie modelu Tesla Model 3. Jiné vozy zatím Tesla produkovat nesmí. Současný stav tak bere jako určitý zkušební provoz, během kterého tak může vychytat možné problémy už v zárodku.

Čeká se na licenci

Důvodem, proč se Gigafactory 3 nemůže rozjet naplno, je chybějící licence. Ty musí vystavit místní úřady a teprve potom se může v továrně rozjet výroba naplno. Tesla tak spolupracuje s úřady na tom, aby bylo možné získat certifikát pro výrobu co možná nejdříve. Jakmile se to povede, provoz první fabriky umístění mimo Spojené státy bude moci ročně produkovat až 250 000 nových vozidel. A to půjde jenom o zahřívací fázi, jelikož později má počet vyrobených vozidel stoupnout až na půl milionu ročně. Tento počet by Tesla takzvaně vytrhl trn z paty, jelikož dlouhé čekací lhůty a zpoždění dodávek nejsou nic výjimečného.

Tesla doufá, že se vše podaří do konce roku

Výroba stojí, což se samozřejmě negativně podepisuje na tom, že není možné uspokojovat aktuálně stále silnou poptávku po nových vozech. A s každým dalším dnem je problém větší. Fungující Gigafactory 3 by současný problém dokázala celkem rychle řešit. Jenom tak rychle to nebude, protože neoficiálně se mluví o tom, že Tesla doufá, že potřebná povolení, licence a certifikáty získá už do konce roku. Tím je potvrzen stav, že nejde o nic rychlého a jde spíše o běh na dlouhou trať.

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články