Kia dokázala trh automobilů již několikrát překvapit, ale tenhle model se jí extrémně povedl. Už i proto, že dokázal nakombinovat celou řadu žádaných vlastností.
Kia Stinger zůstává v očích motoristů i po ukončení výroby v roce 2023 jedním z nejzajímavějších sportovních sedanů posledních let. A mnozí Češi litují, že právě tento vůz už je možné zakoupit jen jako ojetinu. Kia Stinger vždycky vynikala charismatickým sportovním designem, ale i výkonnými motorizacemi a jízdními vlastnostmi. Aktuálně má ale pro své příznivce ještě jeden benefit, a to v podobě nízké ceny v autobazarech. Redakce AutoŽivě se rozhodla na Stingera více zaměřit, a proto vám o něm přináším detailní informace.
Když se Stinger poprvé objevil na trhu v roce 2017, ihned vzbudil velký ohlas. Už i proto, že předvedl, že i korejská automobilka dokáže konkurovat prémiovým značkám vozů. Nejen pozoruhodným jízdním projevem, výkonem a celkovým zpracováním, ale především nízkou prodejní cenou.
Tento nepřehlédnutelný liftback se navíc ve své interesantní podobě blýskl dlouhou kapotou, širokou zadní partií, výraznými detaily a k tomu interiérem postaveným na kvalitních materiálech. Stingeru se dokonce začalo v Evropě přezdívat korejský bavorák.
Zrychlení i pod pěti vteřinami
Tomuto liftbacku udělila Kia jak benzinový čtyřválec 2.0 T-GDI s výkonem 255 koní, tak následně i dieselový agregát 2.5 T-GDI (výkon 304 koní). Ovšem v nabídce byla i vrcholová verze v podobě šestiválce 3.3 V6 T-GDI s pohonem zadních nebo všech kol. V této motorizaci dosahuje Stinger výkon dokonce 370 koní, v rámci kterého dokáže model zrychlit z 0–100 km/h za úctyhodných 4,9 s.
Nejslabší a v tomto případě dieselová varianta 2.2 CRDi s 200 koňmi byla rovněž k mání a i ta si na trhu našla své místo. Zájem o ni měly především velké firmy v rámci svých vozových parků pro zaměstnance a obecně také řidiči, kteří si vůz pořizovali na dlouhé služební cesty.
Ceny pod hladinou prémiových konkurentů
Ojeté vozy Kia Stinger si dokáží najít své zákazníky velmi rychle. Nejlevnější ojetiny z let 2017 až 2018 (většinou s motorem 2.0 T-GDI) s rozumným nájezdem startují na ceně 600 000 korun. Ale šestiválce GT po faceliftu z let 2021 a 2022 ve výborném stavu jsou k mání za podstatně vyšší ceny. Tady už se bavíme o ceně 850 000 až 1 000 000 Kč. A ani ty nepatří v bazarech mezi nějaké neprodejné ležáky.
Velká výhoda Stingeru ve srovnání například s podobně koncipovanými vozy jako Audi S5 nebo BMW 440i je, že není ani zdaleka tak drahý z pohledu provozních nákladů. Náhradní díly jsou podstatně levnější a vysoce dostupné a dokonce i servisní intervaly jsou výrazně rozumnější. A spotřeba, ptáte se?
Spotřeba více než uspokojivá
Nejslabší dieselová verze zvládá jezdit v kombinovaném provozu na sedmi litrech, ale benzínový čtyřválec už si řekne o 9 litrů. A u šestiválce už je třeba počítat dokonce s 11 a více litry benzínu na 100 km. Takže pokud o Stingeru uvažujete a jeho spotřeba je pro vás zásadní, pak raději uvažujte o nafťáku.
Na druhou stranu, pokud si chcete ve voze užít sportovnější a ostřejší jízdu, pak je benzínový šestiválec právě pro vás to pravé. Ovšem vždycky je třeba počítat s tvrdším podvozkem, který výborně ladí s celkovým zaměření modelu, ale na druhou stranu nepřináší potěšení těm motoristům, kteří očekávají od podvozku komfort.
Překvapivě bohatá výbava a praktický zavazadelník
Už v základu Stingery mile překvapují kvalitní kůží v interiéru, špičkovým sound systémem Harman Kardon a adaptivním tempomatem. Mě osobně na voze, který jsem měl možnost si projet, nadchly skvěle fungující brzdy Brembo a i pěkně přehledný head-up displej.
Také jsem ocenil, že Stinger nemá jen sportovní potenciál, ale je zajímavý i z pohledu praktičnosti. Jeho zavazadelník má objem 406 litrů a po sklopení zadních sedaček dokonce objem vystoupá až na 1 144 litrů. Kdybych si měl Stingera pořídit, pak by se mi líbil ve variantě s pohonem všech kol, který uděluje vozu velmi dobrou stabilitu v zatáčkách.
Majitelé chválí jízdu, spotřebu i vizualitu
Jak jsme zjistili, tak sami majitelé Stingerů nešetří chválou a AutoŽivě vám přináší také jejich vyjádření. Pan Růžička z Ostravy, který vlastní model GT z roku 2011, své zkušenosti komentuje slovy: „Koupě Stingera vůbec nelituji, protože to byla moc dobrá volba. Vypadá nadčasově, má parádní výkon i zvuk a k tomu hodně místa nejen v přední, ale i v zadní části kabiny. Navzdory informacím o jeho vysoké spotřebě s ním dokážu jezdit i pod hranicí 10 litrů.“
Pan Martin z Plzně zase jezdí dvoulitrovým dieselem 2.2 CRDi z roku 2019 a řekl nám k němu: „Koupil jsem Stingera v Německu, kde vyšel cenově lépe než u nás. Najezdím s ním i 40 000 km ročně a auto drží bez zásadních oprav. I přesto, že má živý projev, auto nepřekračuje spotřebu 8 litrů, ale obvykle se spotřeba pohybuje hluboko pod sedmi litry. Kufr i sedačky jsou fajn, stejně jako celková podoba Stingera.“
Kvalitní tip ke koupi
Kia Stinger stále předvádí, že kvalitní sportovní sedan nemusí pocházet jen z německých výrobních linek. A i po řadě let oslovuje své zákazníky zajímavým poměrem výkonu, výbavy a v neposlední řadě i spolehlivosti. K tomu jsou současné ceny těchto ojetých vozů velmi příznivé, takže pokud hledáte stylový liftback se sportovním srdcem s využitím pro rodinu, máte od nás tip, po kterém autě se vyplatí poohlédnout.