I když se proti dieselům několik let bojuje, jsou stále oblíbenou motorizací. Hlavně pro spotřebu a spolehlivost. Bohužel to neplatí o všech. Toto jsou příklady těch, které se skutečně nepovedly. Pokud na ně narazíte, doporučujeme se jim vyhnout obloukem. Mohou způsobit více škody než užitku.

3,0 dCi, CDTi a TiD

I když se může zdát třílitrový V6 jako zajímavá volba, není tomu tak. Verze, která nabídne zajímavých 177 koní sice láká na dobrý výkon, ale už ne na vyhlášenou spolehlivost naftových motorů. Motor trpí řadou vad, které vedou hlavně k přehřívání. A kde ho najdete? V řadě vozidel Renault, Opel, ale také Saab.

2,0 TDI (PD) a 2,5 V6 TDI

I na tento motor je dobré dát si pozor. Pokud se zvyšuje jeho kilometrový nájezd, není nic výjimečného, že se objevují praskliny, ale také problémy s olejovým čerpadlem. Objevit se mohou také problémy se vstřikovači. Vše bylo nakonec vyřešeno novou motorizací 2.0 TDI CR, které už danými problémy netrpěla. A kde problémový motor najdete? Ve vozech Volkswagen, ale také Audi, Škoda i Seat

2,5 V6 TDI

Další z motorizací, která na tom není úplně nejlépe. Používala se ve vozech Audi, Škoda, ale i Volkswagen. Paradoxem je, že spíše u lepších aut. Na začátku to pro jeho výkon vypadalo jako skvělá volba. Postupně se však začaly objevovat problémy. Hlavně se vstřikovacím čerpadlem, komplikace přinášela i vačková hřídel a objevily se i komplikace s olejem.  To vše už po prvních 100 tisících. Naštěstí brzy zmizel z nabídky, a to v roce 2004.

1,5 dCi a 1,9 dCi

Možná zajímavé dieselové motory od Renaultu, ale zároveň jde o dvojici, která není úplně vychytané. Po nájezdu 150 tisíc kilometrů se mohou objevit různé problémy, třeba s EGR ventilem, dvouhmotovým setrvačníkem a dalšími prvky. Nutno však říci, že jeho vývoj šel neustále kupředu a novější motorizace byly stále spolehlivější. Těm prvním se však raději vyhněte.

2,0 TDCi

Motorizace, kterou najdete ve třetí generaci Fordu Mondeo, ale také třeba ve voze Jaguar X-Type. Pokud si myslíte že jde o skvělou volbou, jste na velkém omylu. Problémy s čerpadlem nebo ucpání vstřikovačů jsou hlavními problémy této motorizace. Opravy následně nejsou nic levného.

Problém se vstřikovači tyto motory sice měly, ale jen, pokud používaly první generaci vstřikovačů Delphi, tedy  výroba 2002 -2004. Uvedené vstřikovače byly extrémně citlivé na kvalitu paliva – a protože ta v ČR v té době byla často nevyhovující, vstřikovače méně kvalitní palivo nezvládaly. V okolních zemích, třeba v Rakousku nebo Německu, kde se tankovalo palivo kvalitní, byla tak poruchovost zmíněných motorů přibližně desetkrát nižší než v ČR.

2.0 CiTD

Tento motor japonské Mazdy ukazuje, že i spolehlivá značka dokáže někdy sáhnout vedle. Tato motorizace se rozhodně nepovedla a trpí na problémy se vstřikovači, ale i dvouhmotovým setrvačníkem. S pokračujícím nájezdem se mohou objevit také praskliny, nebo vady EGR ventilu.

2,0 d

Motorizace použití nejenom ve vozech BMW, ale také ve voze Land Rover Freelander. Konkrétně máme na mysli motor využívaný v letech 1998–2005. Ten rozhodně nepatřil k nejspolehlivějším. Stejně jako u řady jiných, tak i tady se objevují problémy se vstřikovači, ale i dvouhmkotového setrvačníku.