Toyota představí ultra malé elektrické auto. Je pro 2 a jede pouze 60 km/h

                   

Future Expo v Tokiu se blíží a Toyota se v souvislosti s ním rozhodla představit zde jednu ze svých novinek. O té se však v posledních měsících ani týdnech zase až tak nemluvilo. Ostatně nebylo proč, jelikož charakteristika vozu je spíše úsměvná, než že by měla být zajímavá. Navíc nepůjde o představení konceptu nebo prototypu, ale produkční verze, které půjde zanedlouho do sériové výroby. Je jasné, že auto bude budit pozornost, ale spíše tu negativní.

Toyota BEV je autem pouze pro dva lidi

Jedná se ultra kompaktní elektromobil, který upoutá pozornost svými rozměry. Pokud vám už běžná městská auta přijdou příliš malá, model Toyota BEV jde ještě dále. V případě cestování ve více lidech počítejte s tím, že se do vozu vejdou jenom dva pasažéři. Tedy samotný řidič a dále to bude tak spolujezdec.

Malý dojezd i rychlost

Pokud byste se dokázali povznést nad to, že je vůz Toyota BEV skutečně miniaturní, jistě vás dorazí další negativa. Jedná se o elektromobil, který však vzhledem k bateriím nenabídne nijak velký dojezd. Jde o zhruba 100 kilometrů v hodině. Na druhou stranu vzhledem k jeho maximálce která je 60 km/h to může být celkem dostačující. Auto je určené spíše do města, kde tento rychlostní limit může dostačit. A ujet zde celých 100 kilometrů za den není často až tak reálné.

Snaha o nový přístup k bateriím

I když auto Toyota BEV budí spíše negativní emoce, má své plusy. Důvodem jeho představení a jeho výroby bude hlavně to, že se Toyota rozhodla lépe mapovat zacházení s bateriemi, a právě tento model jí k tomu má pomoci. Bude tak patrně prvním elektromobilem na světě, který přinese konkrétní čísla o tom, kolik přesně stojí výroba baterií, jaká je jejich reálná využitelnost, stejně jako přinese i první čísla spojená s reálnou recyklací.

Důvodem toho všeho mají být i budoucí plány Toyoty na leasingové programy nákupu baterií, které budou zahrnovat následnou distribuci a regeneraci a opětovná použití. Tento malý vůz má pomoci zmapovat to, co je zatím velkou neznámou.

Diskuze Vstoupit do diskuze
126 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články