Začněme tím nejjednošším.  Pokud se vám mlží skla zvnitřku, zkontrolujte, jestli nemá vaše klimatizace zapnutou volbu „recirkulace“.  Nové vozy mají tuto funkci, protože ochlazovat vzduch uvnitř je efektivnější než čerpat do vozidla vzduch zvenku.  Univerzálním symbolem funkce recirkulace je auto se šipkou dokola.  Chcete-li jej vrátit zpět do režimu čerstvého vzduchu, buď jej jednou stiskněte a pozorujte, zda kontrolka nad ním zhasne, nebo můžete mít samostatné tlačítko se šipkou a symbolem čerstvého vzduchu, který prochází ventilací.  Recirkulovaný vzduch do sebe váže vlhkost z dechu řidiče a pasažérů, i z vody na botách a oblečení.  Vrstvička, která se tvoří na čelním skle, je právě tato zkondenzovaná voda.

Vrstvy vlhkosti mohou pocházet také z dalších prvků, které si nosíte do auta.  Osvěžovače vzduchu, které visí na zrcátku nebo se umisťují do větracích otvorů, jsou největšími padouchy.  Vyhoďte je.  Pokud vaše auto páchne, měli byste zjistit proč a vyřešit to.  Pokud používáte čisticí prostředky na vinyl a plast, které na povrchu vytvářejí ochranný film, měli bystě vědět, že produkuje vlhkost, která končí na čelním skle.  Stejně nefungují tak, jak se říká v letáku, a nejlepší čisticí prostředek vnitřních částí nového vozu je vlhký hadřík.  Tyto plastové „konzervační přípravky“, které vytvoří na vaší palubní desce na oko lesklý povrch, pouze vytvářejí vlhkou vrstvičku, která končí na vašem předním skle.  Nicméně tlačítko recirkulace, vůně do auta a chemické čističe na plasty nemusí být jediným problémem.

Nové automobily vypařují plynné těkavé organické sloučeniny.  Tyto sloučeniny jsou plyny, které pocházejí z moderních plastů, tkanin a kůže vašeho auta.  Přes noc a vlastně kdykoli vozidlo nemá přívod čerstvého vzduchu, se plyny ochladí a kondenzují na skle, kde ponechají film, který sklo zakalí.  Nejhorší to bývá v létě, kdy slunce a vysoké teploty doslova pečou prvky ve vnitřku auta. Po několika letech teplo vyžene všechna tato rozpouštědla ven a čelní sklo se bude snadněji udržovat v čistotě.  Svou roli v tom hrajete i vy, tím, že je vdechujete do sebe.  A teď tu máme nějaké nápady, které snad pomohou.

Chcete-li se vypořádat s tímto problémem, musíte nejdříve vyčistit sklo – opravdu do čista.  Máme rádi čisticí prostředky bez čpavku.  Na trhu existuje mnoho výrobků, které slibují, že vaše čelní sklo dokonale vyčistí, ale nejlepší metodou, kterou známe, je vnitřní stranu skla navlhčit a do sucha ji utřít čistými, suchými, vysoce kvalitními papírovými utěrkami.  Všechny nejsou stejné, takže se nebojte trochu připlatit za kvalitu. A pak ještě jednou.  Trik je přesně v tom, že to uděláte dvakrát za sebou.

Takže teď je vaše sklo čisté, ale jak ho tak udržet?  Kdykoli můžete, zaparkujte se staženým okénkem, nebo nechte alespoň malou škvíru.  Pokud máte vlastní garáž, není co řešit.  Na parkovištích je to samozřejmě horší, protože nenechavci jsou všude.  A samozřejmě, pokud prší, nemáte jinou možnost, než okna nechat zatažená.  Jeden příjemný vedlejší efekt, kterého si všimnete, je, že čisté sklo odolává zakalení z vašeho dechu lépe než špinavé.

Samozřejmě také existují některé výrobky, které tvrdí, že vaše vnitřní sklo ochrání před mlžením.  Žádný z nich nedoporučujeme, ale můžete je vyzkoušet.  Náš tip je, že nedělají nic jiného, než že vyčistí vaše sklo. Pokud si uděláte „set na čištění oken“ a budete těch pár utěrek mít poblíž auta nebo přímo v něm a věnujete tomu 5 minut týdně, už vás zamlžené sklo nikdy trápit nebude.