Zkusili vytunit Hyundai Santa Fé a posunuli ho do teritoria citelně dražších značek. Výsledek? Strhla se po něm lavina zájmu

Některé „tuzingové“ úpravy automobilů vás spíše rozesmějí, některé naopak donutí zvednout obočí svou neskrývanou arogancí. A pak jsou ty třetí. Jako právě tato.

i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
i Zdroj fotografie: S vědomím Carlex
Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií
                   

Že je tuning prosperující součástí světa aut, o tom asi není pochyb. Vždy se najde mnoho majitelů nových či starších aut, kteří nebudou se vzhledem nebo výkony (případně obojím) svého „miláčka“ spokojeni a budou se snažit z něj dostat víc, než jeho tvůrci původně zamýšleli. Někdo se přitom spokojí s několika levnými doplňky z benzínové pumpy, někdo si si připlatí za kompletní řešení, a přitom nechce být moc nápadný. Třeba jako tady.

Auto jako z rapového videoklipu

Pochopitelně decentní jak pro koho. Někdo pozvedne obočí již nad 20“ koly nebo výraznými barvami interiéru a nic než původní podoba pro něj nebude přijatelná. A někdo zvolí vulgární úpravu ve stylu rapových videoklipů, ve kterých se kluci předhání, které „géčko“ je více vytuněné. A kdo zaplatil Mansory větší fakturu. Účetní u Mansory tuším nemají těžký život, neb jedinců toužících po „největším“ tuningu rozhodně neubývá. Spíše naopak.

iZdroj fotografie: S vědomím Carlex

A pak je tady třetí skupina klientů, kteří by do X6, Mercedesu Třídy G nebo SQ8 od Mansory v životě nesedli. Neb by v tu chvíli přišli o půlku pracně budovaných kontaktů, které mají ve svém telefonu. A které stály roky práce a dřiny. Ale přesto se nechtějí smířit s tuctovým vzhledem, zejména pokud jim jejich situace (či rozhodnutí jejich manželky) zavedlo kupříkladu do showroomu Hyundai. A odjížděli v něčem tak tuctovém, jako je Santa Fé. Nejvíc průměrném SUV na planetě.

Nic agresivního, to nechceme

A ještě jim něco zbylo na účtě. Přesně pro tyto klienty (a tipuji, že ani jich nebude zrovna málo) existují firmy, jako je Carlex. A kategorie, kterou bychom nazvali „decentním tuningem“. Na první pohled totiž Santa Fé po zásahu jejich týmu vypadá spíše jako poněkud výraznější tovární facelift. Nic výrazného. Až na druhý pohled si všimnete detailů, které tvář tuctového SUV posouvají kamsi do teritoria citelně dražších značek. Se čtyřmi kruhy na masce, stejně jako roztočenou vrtulí na kapotě.

iZdroj fotografie: S vědomím Carlex

A možná vás to docela zaujme, zejména když dvojbarevné černobílé lakování ubírá velmi na agresivitě. Celek je pak mimořádně povedený a posouvá parník Santa Fé po pomyslné řece vizuální atraktivity poměrně hodně daleko. Bodykit zahrnuje plastové díly a panely karoserie, spoilery, podvozek je nepatrně snížen a vybaven 20“ koly a pneu Pirelli. Interiér zdobí kožené čalounění v kombinaci s Alcantarou. To vše si firma cení na 7 995 EUR, v přepočtu 196 000 Kč, což v kontextu ceny celého auta není tak špatná nabídka, co říkáte?

Galerie

Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií

Líbí se vám takovýto decentní tuning?

Zdroj: Carlex
Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články