Tyto naftové motory mechanici nedoporučují. Přinesou více škody než užitku - AutoŽivě

Tyto naftové motory mechanici nedoporučují. Přinesou více škody než užitku

                   

Naftový motor chceme pod kapotou
hlavně proto, že nám může přinést určitou spolehlivost, možnost dlouhého
nájezdu, stejně jako nízkou spotřebu. Někdy ale pod kapotou vozidel můžeme
narazit na motory, které se zase až tak nepovedly. O jaké se jedná? Zde je
jejich výčet.




Mazda 2.0 CiTD

Pokud uvažujete nad vozy, jako je
Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, které mají pod kapotou motorizaci 2.0 CiTD, je dobré
vědět, že tato verze motoru není ta, která by se jakkoliv povedla. Je několik
problémů, které může tento diesel přinášet. Mezi ty hlavní patří problém se
vstřiky, dále může být problém také s čerpadlem a zapomínat nelze ani na
dvouhmotový setrvačník. To vše mohou doplnit i další drobnosti. Navíc je známou
věcí, že motory Mazda obecně si potrpí na kvalitní olej. Proto nepodceňujte
údržbu.

BMW 2,0 d

Obecně jde o spolehlivá a dobrá
auta s kvalitními motorizacemi. Ale jsou případy, kdy se nějaký motor
přece jenom nepovede. Tento naftový dvoulitr je k nalezení ve vozech BMW
řady 1, BMW řady 3, BMW řady 5, BMW X1, BMW X3, ale také v modelu Land
Rover Freelander. I když výkonnostně zklamat nemusí, tak pokud jde o kvalitu,
zde už se problémy ukazují. Hlavně se vstřiky, nebo dvouhmotovým setrvačníkem.
Tyto problémy jsou zcela běžné u verzí z roku 1998-2005. U novější
motorizace už se problémy podařilo vychytat a v takovém případě až takový
problém dělat nebude.


iZDROJ FOTOGRAFIE: BMW

Toyota 2.0 D-4D

Toyota má dlouhodobě pověst
spolehlivých automobilů, které patří obecně mezi skvělou volbu. Jenom pozor na
to, co má poptávané auto pod kapotou. Pokud je to naftový dvoulitr
s označením D-4D, mohou tu být problémy. Motorizaci najdete pod kapotou
modelů, jako Toyota Corolla, Toyota Avensis, Toyota Auris, Toyota RAV4, stejně
jako pod kapotou některých vozů Lexus. A co je s ním v nepořádku?
Problémy může způsobovat těsnění pod hlavou a dále různé deformace. Mezi
obvyklé komplikace patří i problémy se vstřiky, nebo dvouhmotovým setrvačníkem.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Toyota

Subaru 2,0 D

Mohou to být vozy Subaru Forester,
Subaru Impreza, nebo třeba i Subaru Legacy. Ty všechny mohou mít pod kapotou
tuto dvoulitrovou naftu, která může řidičům udělat vrásky na čele. I když
z počátku byl motor hodnocen dobře, s přibývajícími kilometry se
začínala objevovat negativa. Komplikace mohou nastat jak v případě spojky,
tak i setrvačníku, nebo také v případě EGR ventilů. Navíc připomeňme, že
případné servisní opravy nemusí být nic levného.

Nissan 3,0 Di

Uvažujete nad vozy, jako je Nissan
Patrol, Nissan Terrano, nebo Nissan Navara, které patří do segmentu ojetin apod
kapotou, mají tento třílitrový naftový motor? Potom pozor na věci, které se
k němu vážou. Obecně je motor znám svou konstrukční chybou, která je
spojena se špatným mazáním třetího a čtvrtého válce. Dále se může objevit problém
také s těsnění pod hlavou. Největší problémy se samozřejmě týkají prvních
motorů, které Nissan v průběhu času postupně inovoval.

Mercedes 2,1 CDI

Tuto motorizaci lze najít jak pod
kapotou celé řady Mercedesů, stejně jako ji najdeme i pod kapotou vozidel, jako
je Jeep, nebo Chrysler. A proč je na místě být v tomto případě na pozoru?
Při vyšším nájezdu se mohou objevit časté neduhy. A to hlavně se vstřikovači
paliva, dále mohou být problém i ventily a zapomínat by se nemělo ani na to, že
komplikací může být i to, že během zimy motor hůře startuje.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Mercedes

Alfa Romeo 2.5 a 3.1 TD

Byly časy, kdy automobilka Alfa
Romeo neměla dobrou pověst. Designově povedené vozy měly řadu konstrukčních
chyb. A ty se týkaly i některých motorizaci, jaké jsou tyto dva diesely. Ty navíc
nepoužívaly jenom Alfy, ale našli byste je pod kapotou vozů jako je Chrysler,
Range Rover, Nebo Jeep. A v čem je problém? Tyto naftové motory, které se
poprvé objevily v roce 1987, měly hned od počátku problémy především se
svým mazáním, s výskytem prasklin, ale i s různými úniky provozních
kapalin. Postupně se samozřejmě zkvalitňovaly, ale ty první opravdu nestály za
nic.

Diskuze Vstoupit do diskuze
62 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
4/5 (78%) 107 hlasů
Nahlásit chybu
ArmádníZpravodaj.cz
Severní Korea vyzkoušela hypersonickou zbraň. Snaha, která může změnit rovnováhu sil
Události247.cz
Nová Sněmovna chce být v otázce prezidenta opatrná. Pravomoce mu odebere za jasných podmínek
VědaŽivě.cz
Nejlepší období života potvrzeno revoluční studií. Pozor, ať ho nepromeškáte
adbz.cz
Podzimní bělení ovocných stromů má nespočet výhod: Zapomenutá technika přinese dvojnásobnou úrodou