Tyto naftové motory mechanici nedoporučují. Přinesou více škody než užitku

                   

Naftový motor chceme pod kapotou hlavně proto, že nám může přinést určitou spolehlivost, možnost dlouhého nájezdu, stejně jako nízkou spotřebu. Někdy ale pod kapotou vozidel můžeme narazit na motory, které se zase až tak nepovedly. O jaké se jedná? Zde je jejich výčet.

Mazda 2.0 CiTD

Pokud uvažujete nad vozy, jako je Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, které mají pod kapotou motorizaci 2.0 CiTD, je dobré vědět, že tato verze motoru není ta, která by se jakkoliv povedla. Je několik problémů, které může tento diesel přinášet. Mezi ty hlavní patří problém se vstřiky, dále může být problém také s čerpadlem a zapomínat nelze ani na dvouhmotový setrvačník. To vše mohou doplnit i další drobnosti. Navíc je známou věcí, že motory Mazda obecně si potrpí na kvalitní olej. Proto nepodceňujte údržbu.

BMW 2,0 d

Obecně jde o spolehlivá a dobrá auta s kvalitními motorizacemi. Ale jsou případy, kdy se nějaký motor přece jenom nepovede. Tento naftový dvoulitr je k nalezení ve vozech BMW řady 1, BMW řady 3, BMW řady 5, BMW X1, BMW X3, ale také v modelu Land Rover Freelander. I když výkonnostně zklamat nemusí, tak pokud jde o kvalitu, zde už se problémy ukazují. Hlavně se vstřiky, nebo dvouhmotovým setrvačníkem. Tyto problémy jsou zcela běžné u verzí z roku 1998-2005. U novější motorizace už se problémy podařilo vychytat a v takovém případě až takový problém dělat nebude.

iZDROJ FOTOGRAFIE: BMW

Toyota 2.0 D-4D

Toyota má dlouhodobě pověst spolehlivých automobilů, které patří obecně mezi skvělou volbu. Jenom pozor na to, co má poptávané auto pod kapotou. Pokud je to naftový dvoulitr s označením D-4D, mohou tu být problémy. Motorizaci najdete pod kapotou modelů, jako Toyota Corolla, Toyota Avensis, Toyota Auris, Toyota RAV4, stejně jako pod kapotou některých vozů Lexus. A co je s ním v nepořádku? Problémy může způsobovat těsnění pod hlavou a dále různé deformace. Mezi obvyklé komplikace patří i problémy se vstřiky, nebo dvouhmotovým setrvačníkem.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Toyota

Subaru 2,0 D

Mohou to být vozy Subaru Forester, Subaru Impreza, nebo třeba i Subaru Legacy. Ty všechny mohou mít pod kapotou tuto dvoulitrovou naftu, která může řidičům udělat vrásky na čele. I když z počátku byl motor hodnocen dobře, s přibývajícími kilometry se začínala objevovat negativa. Komplikace mohou nastat jak v případě spojky, tak i setrvačníku, nebo také v případě EGR ventilů. Navíc připomeňme, že případné servisní opravy nemusí být nic levného.

Nissan 3,0 Di

Uvažujete nad vozy, jako je Nissan Patrol, Nissan Terrano, nebo Nissan Navara, které patří do segmentu ojetin apod kapotou, mají tento třílitrový naftový motor? Potom pozor na věci, které se k němu vážou. Obecně je motor znám svou konstrukční chybou, která je spojena se špatným mazáním třetího a čtvrtého válce. Dále se může objevit problém také s těsnění pod hlavou. Největší problémy se samozřejmě týkají prvních motorů, které Nissan v průběhu času postupně inovoval.

Mercedes 2,1 CDI

Tuto motorizaci lze najít jak pod kapotou celé řady Mercedesů, stejně jako ji najdeme i pod kapotou vozidel, jako je Jeep, nebo Chrysler. A proč je na místě být v tomto případě na pozoru? Při vyšším nájezdu se mohou objevit časté neduhy. A to hlavně se vstřikovači paliva, dále mohou být problém i ventily a zapomínat by se nemělo ani na to, že komplikací může být i to, že během zimy motor hůře startuje.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Mercedes

Alfa Romeo 2.5 a 3.1 TD

Byly časy, kdy automobilka Alfa Romeo neměla dobrou pověst. Designově povedené vozy měly řadu konstrukčních chyb. A ty se týkaly i některých motorizaci, jaké jsou tyto dva diesely. Ty navíc nepoužívaly jenom Alfy, ale našli byste je pod kapotou vozů jako je Chrysler, Range Rover, Nebo Jeep. A v čem je problém? Tyto naftové motory, které se poprvé objevily v roce 1987, měly hned od počátku problémy především se svým mazáním, s výskytem prasklin, ale i s různými úniky provozních kapalin. Postupně se samozřejmě zkvalitňovaly, ale ty první opravdu nestály za nic.

Diskuze Vstoupit do diskuze
81 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články