Tyto specifikace má papežova Dacia Duster. Se sériovou verzí nemá mnoho společného

                   

Zpráva o tom, v čem bude jezdit papež František obletěla svět. Bude to Dacia Duster. My jste se na jeho auto podívali blíže a víme, jaké bude mít úpravy. A je jich tolik, že se sériovým modelem nemá auto mnoho společného. Na druhou stranu je třeba dodat, že papež je výjimečnou osobou a úpravy často mají svou logiku.

Úpravy provedla přímo Dacia

Samotné požadované úpravy papamobilu nebyly zadány žádné externí firmě, jelikož je prováděla přímo samotná Dacia. Oddělení, které se na ně přímo specializuje. Papežova Dacia Duster není jediným modelem na světě, který vyžaduje různé modifikace, a tak zákaznické úpravy nejsou pro tuto rumunskou lowcost automobilku nijak velký problém. Jsou však i věci, které jsou shodné se sériovým modelem. Třeba pohon všech 4 kol, který Dacia standardně nabízí.

Otevírací střecha

Papežova Dacia Duster je jediným modelem této značky na světě, která má otevírací střechu. Zároveň nechybí možnost umístění skleněné nástavby. Jde o řešení, které má umožnit papeži pozdravit věřící během jízdy, a to nikoliv v sedě, ale ze stoje.

Snížení vozu

Další zajímavou úpravou je snížení světlé výšky, a to hned o celých 30 milimetrů. Důvod je zde celkem prostý a hlavně praktický. Díky tomu je papeži usnadněn vstup do vozidla i výstup z něho. Vše pro něho bude podstatně pohodlnější.

Modifikovaná sedadla

I když míst k sezení je stále pět, je třeba říci, že místo klasické zadní řady s trojicí jednotlivých sedadel má papežova Dacia Duster jednu velkou a pohodlnější lavici. Opět jedna z úprav, která má primárně usnadnit to, aby byl během jízdy vidět, mohl stát, nebo mohl přelézt na jednu nebo na druhou stranu.

Neprůstřelná skla

Při jízdě papeže musí být kladen důraz také na maximální možnou bezpečnost. I proto úpravy vozu zahrnují i to, že má neprůstřelná skla, která výrazně zvyšují jeho bezpečnost a ochranu před případnými atentátníky, kteří by snad chtěli útočit klasickou zbraní.

Diskuze Vstoupit do diskuze
86 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články