Malá německá tuningová speciálka HGP Turbonachrüstung se, jak už její název napovídá, specializuje na pekelně rychlá auta. V roce 1989 začínala s úpravami vozů automobilky Volkswagen, ale s rostoucí popularitou i zájmem o tuningová auta firma v devadesátých letech portfolio rychle rozšířila.

Od roku 1995 navíc působí i na mimoevropských trzích. Zákazníci, kteří upřednostňují vysoký výkon motoru a maximální rychlost atakující hranici 400 km/h z celého světa nedají na firmu dopustit. I proto, že kromě drahých supersportů nabízí i cenově dostupnější modely upravěný běžných vozů koncernu Volkswagen.

Do posledního detailu

Pokud nabízíte speciální vozy, u nichž se očekává, že budou jezdit závratnými rychlostmi, nemůžete podcenit žádný detail. Kromě úprav mechanických částí aut proto klade HGP velký důraz také na software a elektroniku vozu. Případná nehoda zapříčiněná technickou chybou by totiž mohla mít fatální důsledky pro posádku vozu i pro německou firmu – dobrá pověst je v této branži naprosto zásadní.

Audi rychlé jako blesk

Také poslední trhák z dílky HGP je naprosto precizní kousek, na kterém nenajdete jedinou chybičku. Audi RS7 má pod kapotou čtyřlitrový osmiválec s biturbem, který má výkon obdivuhodných tisíc koní. Navzdory tomu, že tento model Audi patří se svými dvěma tunami mezi těžší vozy a zdaleka nejde o klasický supersport, na kvalitní německé dálnici z něj vymáčknete 363,7 km/h. Právě touhle maximální rychlostí jela upravená Audi při testovací jízdě.

Za zmínku ovšem stojí také další ukazatele. Z nuly na sto zrychlí tenhle speciál za méně než dvě vteřiny. Zrychlit ze sta na dvě pak Audi RS7 trvá 5,5 vteřin. Díky několika chytrým vychytávkám je navíc auto vzhledem ke své hmotnosti a výkonu úsporné, jeho spotřeba by měla být zhruba o 10 % nižší, než byste u takového modelu čekali.