Už brzy půjde o veterány. To může zvyšovat jejich cenu

                   

Když se řekne veterán, tak si řada lidí představí i desítky let staré auto. Fakt je ale takový, že aby se auto stalo veteránem, je třeba splnit jednu z hlavních podmínek, kterou je stáří vozu minimálně 30 let. A tomuto se za pár let přiblíží celá řada aut. To se může projevovat na jejich ceně. A tak pokud chcete vlastnit veterána a klidně na něm v budoucnu i vydělat, podívejte se, na jaké modely směřovat svou pozornost.

Fiat Bravo / Brava

Třídvéřové nebo pětidvéřové auto už se může stát velmi brzy veteránem. Na trhu se objevilo poprvé v roce 1995 a hned následující rok získalo titul Auto roku. A i dnes, po tolika letech velmi dobře vypadá. I když nejslabší motor nabídl jenom 65 koní, ten nejvýkonnější měl pod kapotou 155 koní, což bylo na tak malé auto něco skvělého.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Honda Civic VI

Šestá generace známého vozu už má pomalu ale jistě také nakročeno k tomu, aby se za pár let stala vozem s označením veterána. I tady je možné vybírat mezí třídvéřovým a pětidvéřovým provedením v karosářské verzi hatchback. O rok později po debutu se objevila také varianta combi. Dnes je auto cenově zajímavou volbou, protože se dá koupi i za pár tisícovek.

Alfa Romeo 146

Jasný stylovka. Vozy Alfa Romeo byly vždy zárukou skvělého designu a model Alfa Romeo 146 to jenom potvrzuje. Auto debutovalo před 25 lety a rozhodně umí zaujmout. Co se na něm však nepovedlo, to měla být vrcholná motorizace, jelikož dvoulitr Twin Spark s výkonem 150 koní se ukázal jako ne příliš dobrý volba.

Peugeot 406

I tady uběhlo 25 let od uvedení na trh, a tak stačí ještě pár let a Peugeot 406 může být veteránem. Navíc je to právě Peugeot 406, který se stal tak slavným díky filmu Taxi, kdy brázdil ulice Marseille. O důvod více, proč se o toto auto zajímat. Ty nejlepší modely měly pod kapotou třílitrový V6 se skvělým výkonem 207 koní, což rozhodně nebylo málo.

Renault Mégane

I když se to nezdá, i toto poměrně známé auto už je na trhu velmi dlouho. Tedy pokud jde o pětidvéřový hatchback a dvoudvéřové kupé, jelikož čtyřdveřový sedan byl představený až později. Dnes ještě na silnicích řadu modelů Renault Mégane a jejich majitelé dost možná ani netuší, že za pár let mohou o svém autě mluvit jinak.

Mercedes-Benz třídy E W210

Nejenom svým designem proslulý Mercedes-Benz třídy E W210 může být dobrou volbou. Sedan byl poprvé uveden do prodeje v roce 1996 a o rok později debutovala pětidvéřová combi verze, která umožnila i přepravu sedmi osob. Jde tak i o velmi praktický vůz. A když je pod kapotou motor V8, je o důvod více se o něj zajímat. Cena je však poněkud vyšší, s tím je třeba počítat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články