Doba, kdy v Evropě panovala přísná bezpečností pravidla, byla spojena také s minimálním provozem na silnicích. Řada zemí hlásila pozitivní informace o minimu kolon, stejně jako pozitivní informace o minimu dopravních nehod. Někde se dokonce zlepšilo ovzduší. Ne všude ale tato doba přispěla k tomu, že se snížil počet smrtelných dopravních nehod. V některých zemích paradoxně došlo i přes pokles aut na silnicích k nárůstu.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Průměrně se počet smrtelných nehod snížil

Evropská rada pro bezpečnost dopravy vydala zprávu, která situace v době koronaviru mapuje. Ukazuje dubnová data, kdy většina zemí měla přísná bezpečnostní opatření, což se podepsalo i na minimální dopravě. Celkově počet smrtelných nehod v porovnání s předchozími roky letošní duben klesl o celých 36 procent. To může navozovat dojem, že evropské silnice byly o poznání bezpečnější. Ne ale všechny.

Kde počet smrtelných nehod klesl nejvíce?

Nejlépe tuto statistiku vylepšují země, jako je třeba Itálie, kde počet smrtelných nehod v letošním dubnu v porovnání s předchozími roky klesl o celých 84 procent. Velmi dobře na tom byla také Belgie, dále to bylo Španělsko, ale i Řecko nebo Francie. Zde se pokles pohyboval v rozmezí 59 – 68 procent, oproti dubnu předchozích let. Celkem dobrý pokles zaznamenalo i naše sousední Polsko, kde úmrtnost na silnicích klesla v době koronaviru o 28 procent.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Jsou země, kde se počet smrtelných nehod naopak zvýšil




I když celková čísla ukazují, že bezpečnost na evropských silnicích byla vyšší, jsou země, kde se počet smrtelných nehod v tomto období naopak zvýšil. Příkladem je Švédsko, kde došlo k nárůstu o 2 procenta. V této skupině zemí je také Česká republika, s nárůstem o 5 procent. Hůře na tom bylo Dánsko – 6 procent, Německo – 9 procent a také Nizozemsko – 13 procent. Zapomínat nelze ani na Slovensko, kde se v době koronavirových opatření zvýšil počet smrtelných nehod o celých 20 procent. Opatření této zemi nijak neprospěla, spíše naopak.