V garáži si upravil Volkswagen Lupo W12, má dva motory a 900 koní

                   

Bude Lupo dalším oblíbeným vozem pro přestavby?

Už jednou se automobilový nadšenec a mechanik na slovo vzatý, vrhl na tehdy velmi povedenou úpravu Lupa. Neslo označení V 8. Nyní je v kurzu stejnojmenný konkurent, schovávající pod kapotou hned dvanáctilitrový motor!

Lupo bylo, je a s nevětší pravděpodobností ještě dlouho bude, díky svému roztomilému kukuči, oblíbeným malým vozítkem, ideálním do města na nákupy. Co si ale vyrazit na nákupy s tímhle žihadlem?

Nejdrsnější tuning nebohého Lupa nebo povedená frajeřina jednoho nadšence

Ať už chcete tuto přestavbu nazývat jakkoli, pojďme se podívat, kdo za ní stojí. O úpravu se postaral už velmi známý úpravce Andre Pötsch, který se postaral o tehdejší úpravu s osmiválcem. Andre se při úpravách vozů zaměřuje především na vysokou úroveň technického zpracování. Jednou, asi před deseti lety, upravil Wartburg tak, že do něj dal osmiválcový motor od Audi, včetně jejího pohonu všech kol Quattro a ABS.

Tentokrát přepracoval tohle malé, nenápadné, bílé Lupo. Navenek na něj nedal ani polepy, ani ozdobné nýty, dokonce ani žádné plastové nástavce či ozdobné koncovky výfuků. Je to „pouze“ další výkonná verze v originálním obalu bez zbytečných frajeřinek okolo.

Dovnitř už se konstruktér podíval dost razantně, vlastně tam nemá auto originálního téměř nic. Do stávající karoserie vložil dva motory W12 o výkonu 331 kW se 450 koňmi, s 900 koňmi cekem. Vůz má nově čtyřiadvacet válců a objem dvanáct litrů. Samozřejmě s pohonem na všechna kola.

Kvůli nově příčnému uložení obou motorů s natočením o devadesát stupňů, než je u sériově vyráběného modelu, musel konstruktér upravit vzhled interiéru. Jeden motor byl umístěn pod přední kapotu a druhý místo kufru. Převodovku nebylo už kam umístit, a tak jí byla vymyšlena speciální manuální skříň z motoru TDI. Musela se zmenšit také olejová vana i upravit olejové čerpadlo.

A jak se Andremu auto předělávalo?

Podle jeho slov byla přestavba docela jednoduchá. Vůz není úplně dokončený, ale už je schopný jízdy, proto se s ním můžeme kdykoli setkat na kterékoli tuningové párty nebo na závodní trati. Auto je jeho chlouba, chce se s ním předvádět a také utkat na závodech dlouhé čtvrt míle. S tímhle sprinterem na silnice logicky nemůže, proto si bude muset postavit ještě něco jiného, aby si mohl rychle zajet pro rohlíky.

Zdroj fotografií: Youtube.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články