V Kalifornii se parkování u hydrantu nevyplácí. Hasiči klidně protáhnou hadici autem

                   

Požáry berou lidé na západním pobřeží Spojených států velmi vážně. A přímo v Kalifornii obzvlášť, zdejší hluboké lesy totiž v létě hoří často. Většinou je na vině člověk, ale v některých případech může oheň zažehnout i prudká bouřka, které tu nejsou nikterak výjimečné. Proto příliš nepřekvapí, že právě kalifornští hasiči jsou si svých práv velmi dobře vědomi a nezastaví je takové maličkosti, jako je třeba necitlivě zaparkované BMW E60 řady 5, které blokovalo požární hydrant.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Když rychle, tak rychle

Hasiči se sice mohli pokusit vůz posunout, případně vést hadici po kapotě, ale rozhodli se pro nejrychlejší řešení. Prorazit obě okénka předních dveří jim trvalo doslova vteřinu, protáhnout hadici interiérem Bavoráku jen o okamžik déle. Díky rychlému zpracování telefonátu na nouzové číslo, volným příjezdovým cestám (zásah se odehrál v brzkých ranních hodinách) a pohotovosti při rozbíjení okének vozu se hasičům podařilo požár rodinného domu rychle dostat pod kontrolu a následně i uhasit. Rychlost byla opravdu klíčová, domky na západním pobřeží jsou obvykle dřevěné a horké letní dny i noci šíření ohně přejí.

Žádné ostré úhly

Hasiči při hašení potřebují, aby jejich hadice byly napjaty v co nejpřímějším směru. A pokud je třeba vést je do zatáčky, úhly musí být tak tupé, jak je to jen možné. Ostré úhly a další nerovnosti totiž snižují tlak v hadici a znesnadňují hašení požárů. To je také hlavní důvod, proč hasiči v podobných případech raději volí trasu skrz vůz než po kapotě nebo okolo auta. V některých případech jsou hasiči schopni prorazit i stěny dodávky či kamionu, pokud je jejich majitelé také nechají zaparkované na nebezpečných místech.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Kromě požárních hydrantů byste si také měli dávat pozor při parkování:

  • na příjezdových cestách k požárním nádržím
  • u výjezdu zásahových hasičských vozů
  • na poklopech vodárenských sítí
Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články