Ve městech je nenajdete. Tyto autobusy zvládají ten nejtěžší terén

                   

Když se řekne autobus, představíme si veřejnou dopravu pendlující mezi městy, nebo klasický autobus MHD. Co ale v případě, kdy je třeba vyrazit do terénu? Potom už je nutné nasednout do něčeho unikátnějšího. Nejenom, že se s takovým autobusem lze dostat kamkoliv, ale už jízda v něm je sama o sobě zážitkem. A v mnohém strčí do kapsy terénní auta.

iZdroj fotografie: iStock.com

Hlavně pro turisty

Unikátní terénní autobusy tu jsou ze dvou důvodů. Tím prvním je práce, kdy často sváží zaměstnance do hůře dostupných oblastí, kam běžné auto prostě nedojede. Druhým důvodem je turistický ruch. Například sever Evropy, Island, ale i další země nabízejí krásnou, hornatou přírodu a náročný terén. A dostat se do něj může být obtížné. A právě od toho tu jsou dané autobusy, které turisty bezpečně dovezou na místo, kam by se se svým vozem nedostali nikdy, a pěšky jenom velmi obtížně.

iZdroj fotografie: iStock.com

Známé jsou desítky let

Hlavně na zmíněném Islandu se jedná o běžnou součást turistického ruchu. První upravené autobusy, určené i do terénu, se zde objevily už v 60. letech. A s nástupem turismu došlo také k tomu, že se výrazně zvětšoval jejich počet.

Unikátní monstra

Na první pohled mohou dané autobusy budit dojem skutečných monster. Svou délkou se často nijak neliší od běžného autobusu. Ale mají upravený podvozek a hlavně velká terénní kola, což z nich dělá na první pohled něco netradičního, doslova terénní monstra, která zvládnou cokoliv.

Bezpečně a pohodlně

Úpravy mají přinést primárně dvě věci. Pohodlnost pro cestující, kteří se vydávají do terénu. S pohodlností souvisí i vnitřní vybavení, nejenom v podobě velmi komfortních sedadel. Počet kol, úpravy podvozku a další prvky zase zajistí jak to, že se autobus dostane téměř všude, tak i to, že jízda bude za všech okolností bezpečná.

iZdroj fotografie: iStock.com

Co je největší unikát?

A jaký terénní autobus je patrně tím největším unikátem? Dopravní prostředek s názvem Sleipnir, který je 3 metry široký a pět metrů vysoký. Základem je hasičská cisterna, s naftovým motorem Volvo, s výkonem 750 koní. Celý stojí na osmi dvoumetrových pneumatikách o velikosti 900/65 R32. A uvnitř? Pohodlná kožená sedadla, která zajistí maximálně komfortní svezení za všech okolností.

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články