Spolehlivá japonská konkurence Škody Octavie stojí jen 300 000 Kč. Vypadá dobře, jezdí ještě lépe

Mezi Čechy oblíbená Octavia Combi má nejednu alternativu, dokonce bez dieselu. Japonské kombi nabízí prostor i úspornost, přitom za zlomek ceny.

i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Prostorné, rodinné kombi s úsporným motorem bude vždy výrobní a prodejní stálicí každé automobilky v jakékoli době, ať již bude pod kapotou (v případě elektromobilu i pod sedačkami) cokoli. Pokud zkrátka máte jedno a více dětí, jezdíte s nimi po kroužcích, výletech, do toho zásobujete rodinnou lednici nákupy a neodmítnete prosbu svých starých rodičů na odvoz čehokoli, je kombi střední třídy v zásadě ideálním dopravním prostředkem. Jedno hodně zajímavé za ještě zajímavější peníze bychom tu měli. Pojďme se na něj podívat společně.

Multivan je značka ideál, Octavia Combi má alternativy

Ještě se ale na chvíli zastavme u výše napsané věty „je v zásadě ideálním dopravním prostředkem“. Pokud totiž řeknete „A“, mělo by se dodat i „B“. A ono „B“ v tomto případě bude něco ve smyslu „s reálným/rozumným rozpočtem“. Neb ve srovnání s něčím, jako je Multivan od VW, je i kombi střední třídy poměrně nepraktické a mnoho otců od rodin by pochopitelně raději v garáži zaparkovalo Multivan než Octavii Combi. 7 sedaček, vestavěné spaní, značka ideál. Problém je, že za jeden jen trochu vybavený Multivan máte ty Octavie dvě.

Ukázalo se, že rodinná kombi s pohonem 4×4 jsou lepší volbou než všechna SUV. Vybrali jsme ta nejlepší za fajn peníze

I když ani to neplatí úplně a doslova, neb slušně motorizovaná a vybavená Octavia má cenovku natolik sebevědomou a natolik na dohled tomu Multivanu, až z toho jeden není úplně moudrý. Ale to je otázka na Škodu. Pokud totiž nemáte pocit, že by rodinné kombi mělo stát vyšší statisíce a bez nějakého velkého úsilí se přiblížit jednomu milionu korun (a ten pocit zřejmě nebude mít hodně zákazníků), vyplatí se podívat po alternativách. I když za cenu, že nebudou nové a neprodají vám je v showroomu Škody.

Za kombi s 1,8 hybrid nedostanete ani Fabii

Budou ale minimálně stejně tak praktické a o notný kus levnější. A nemusí být ani na naftu, a přesto budou úsporné. Při brouzdání po internetu jsme narazili na inzerát přesně takového praktického kombi, s hybridním pohonem a za cenu, za niž u Škody nekoupíte ani novou Fabii, o Octavii nemluvě. A co je na tom komické, tomu autu nejsou ani čtyři roky. Hybridní pohon však mnohé naznačil/prozradil a většina již tuší. A tuší správně: musí to být Toyota. Pochopitelně, v tomto případě Corolla Combi, ročník 2019.

iZdroj fotografie: Toyota

Praktické kombi, tady poháněné hybridním čyřválcem o objemu 1,8 l o výkonu 72 kW, s bohatou výbavou a pravidelným servisem. Na tachometru se mu sice skví hodnota těsně pod 250 tisíci kilometry, ale s pravidelným servisem u Toyoty a její vyhlášenou spolehlivostí by vám to nemuselo zas tak moc vadit. Tohle auto se nikdy nijak zásadně nekazilo, a nemění se to. Hybridní pohon od Toyoty je naopak vyladěný ke spolehlivosti takřka dokonalé, ne náhodou se o něj Toyota dělí s Lexusem.

Toyota ukáže revoluční automobil budoucnosti, který změní dějiny. Dlouho jsme čekali, ale bude to stát za to

Ztráta ceny je extrémní, dále už moc klesat nebude

Ptáte se, jak je tedy možná ztráta ceny o více než 50 procent za necelé 3 roky? Popravdě, krom nepřiměřené ztráty hodnoty a ne tak silné pozice Toyoty v České republice mne nic relevantního nenapadá. Tahle konkrétní Corolla je určitě lepší volba než základní Fabia s tříválcem, přitom stojí pořád méně. Popravdě, uvažovat o praktickém kombi, jedu se na ni minimálně podívat. Jak to vidíte vy? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Našli jsme: Corolla Combi Selection, 2019, 1,8 Hybrid, 72 kW, e-CVT, 247 000 km najeto, 285 000 Kč.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Je to za 4 roky „staré“ kombi slušná nabídka?

Zdroj: Bazoš CZ
Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články