Víte, jaké bonusy můžete získat v rámci povinného ručení?

Povinné ručení musí mít ze zákona sjednané každý majitel nebo nově také provozovatel vozidla. Většinou hledáte tu nejvýhodnější nabídku a možná ani nevíte, že i vy sami cenu svého povinného ručení můžete ovlivnit. Jak? Svými bonusy za jízdu.

i Zdroj fotografie: Shutterstock
                   

Povinné ručení a jeho bonusy nejsou žádná věda

Bonusy u povinného ručení jsou vlastně jednoduchým ukazatelem toho, jaký řidič vlastně jste. Zohledňuje se délka vašeho pojištění a počet nehod, které jste za tuto dobu způsobili. V praxi to znamená, že čím méně bouráte, tím větší bonusy, a tím pádem slevu na pojistném získáte.

Výše bonusu se udává v procentech a za každých 12 měsíců získáte od své pojišťovny cca 5-10% slevu. V případě, že jste velmi schopný řidič, můžete dosáhnout na bonusy ve výši 60 %, případně i 65 %. Tuto slevu dostanete za přibližně deset let bez nehody, což už je slušná motivace, že?

Bonus versus malus

Tak jako získáváte bonusy za jízdy bez nehod, můžete také dostat tzv. malus, pokud nehodu způsobíte. Malus je v podstatě opak bonusu. Pokud nehodu zaviníte vy, pojišťovna z vašeho beznehodového období odečte 24 až 36 měsíců.

Jakmile se dostanete do záporných hodnot, tj. počet měsíců s nehodami je větší než počet měsíců bez nehod, čeká vás při sjednání povinného ručení přirážka. Stáváte se rizikovým řidičem a cena vašeho pojištění proto bude vyšší.

Správný výběr povinného ručení je základ

I když víte, že nějaký ten vroubek by se u vás našel, neznamená to, že musíte na svém povinném ručení platit více, než je opravdu nutné. To nejlepší pojištění si jednoduše vyberete díky online srovnání nabídek povinného ručení – třeba se srovnávačem Ušetřeno.cz.

Během chvilky uvidíte dostupné nabídky pojištění a vyberete si tak to nejvhodnější. Určitě nezapomeňte na správné nastavení limitů tak, aby v případě nutnosti řádně kryly náklady spojené s pojistnou událostí.

Zdroj foto: Monkey Business Images  / Shutterstock.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Marek Motyčák

Zobrazit další články