Volkswagen

Hlavní automobilkou celého koncernu jsou právě vozy značky Volkswagen. Vozidla pod touto značkou jsou oficiálně vyráběna od roku 1937 kdy tuto značku, která svým názvem odkazuje na „lidové vozy“, založil Ferdinand Porsche. Automobilka, která je pojmenována jeho příjmením v té době fungovala již 6 let a jako zajímavost lze uvést, že Ferdinand Porsche má částečně české kořeny, narodil se totiž roku 1875 ve Vratislavicích nad Nisou. Počátek značky byl neodmyslitelně spjat s osobou, která se do světová historie zapsala nejčernějším písmem. Adolf Hitler v předválečném období již v politice „sbíral body“ a konstrukcí takového vozidla, které zkrátka mělo být lidové, pověřil právě Porscheho. Ve válečném období se pak tento automobilový závod musel přeorientovat na válečnou výrobu a opravy vojenského vozového parku. Volkswagen ve své historii vyrobil řadu vozidel, které se staly ikonami, tou hlavní je ale bezesporu model Beetle, neboli „brouk“ který svou zaoblenou karoserií vystupovat z konstruktérské šedi ostatních automobilek a jeho tvar je zcela jedinečný. Dalším modelem, který byl částečně i symbolem éry hippies byl model Volkswagen Transporter, který se těší značné oblibě i dnes. Model Golf se poté řadí mezi automobily, které často byly snem mladých mužů a k vidění tak byla řada jejich tuningových úprav.

Audi

Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku má opět historii delší, než samotný Volkswagen. Byla založena již v roce 1909 Augustem Horchem a sice v německém Ingolstadtu. Během válečného období ale byla aktivita této automobilky značně utlumena a její návrat na výsluní nebyl jednoduchý. Pokud jsou něčím vozy Audi charakteristické, pak je to bezesporu režim pohonu všech kol Quattro. Podle automobilových odborníků je tento systém náhonu jedním z nejlepších, které můžete ve svém vozidle mít a o kvalitě těchto vozů se mohli přesvědčit nejen diváci, ale také soupeři v závodech Rallye, kde německý pilot Walter Röhrl právě s vozem s tímto pohonem dominoval. Druhé sportovní odvětví, ve kterém Audi kraluje, jsou vytrvalostní závody, zejména pak ten, který se jezdí ve francouzském Le Mans na 24 hodin. Zde začaly vozy Audi nastupovat s dieselovými motory, což ve světě závodů nebylo vůbec běžné, a začala tak jejich éra dominance v této disciplíně. Od roku 2000 dokázali na tomto závodu vyhrát celkem třináctkrát. Kvalitu pohonu Quattro a spolehlivost dieselových motorů přenáší Audi také k běžným zákazníkům, kdy vlajkovou lodí celé automobily je limuzína Audi A8, na kterou nedal dopustit náš bývalý prezident, Václav Klaus.

Seat

Nejznámější španělská automobilka byla založena v roce 1950 a první společná jednání se skupinou Volkswagen byla započata v roce 1982. Původní uspořádání Seatu byla spolupráce mezi španělskou vládou a automobilkou Fiat, která pro vývoj automobilů této značky dodala potřebné know-how. Vozy této značky jsou pojmenovány podle míst, která můžete ve Španělsku navštívit. Mezi nejznámější modely lze určitě zařadit vozy Ibiza a Toledo. Model Ibiza byl dlouhou dobu nejmenším modelem této značky a těšil se značné oblibě zejména v jižních částech Evropy, model Toledo byl hlavně v devadesátých letech vozem vyšší střední třídy, který i u nás volilo mnoho podnikatelů té doby. Seat má i vlastní divizi, která z jejich vozů dělá sportovněji zaměřená auta. Tato divize se jmenuje Cupra a od letošního roku dokonce vyvíjí samostatné modely, které budou později vyráběny v méně „agresivních“ verzích právě Seatem.

Škoda Auto

Historie firmy Škody Auto sahá až do roku 1895, kdy byla založena Václavem Laurinem a Václavem Klementem. Odkaz na jejich příjmení můžete dodnes najít na vozech této značky a jedná se o vrcholné provedení každého modelu. Vozy této značky není třeba v České republice dlouze představovat, nicméně mezi nejslavnější modely patří určitě Octavia a Felicia. Tato dvě vozidla byla vyráběna již v prvních letech této značky a po privatizaci v devadesátých letech byla jejich sláva opět obnovena. V žebříčcích prodejnosti se tyto modely drží stabilně na prvních příčkách v rámci České republiky, ale postupně se jim daří více a více i v rámci zbytku Evropy. Ve spolupráci s italským desénovým studiem Bertone poté vznikl model Favorit, který byl zajímavý tím, že většina dílů byla společná pro všechny varianty karosářského provedení. V posledních letech šlo za vlajkovou loď celé značky označit model Superb, který se vyznačuje velice nadprůměrnou prostorností jak v kabině, tak v zavazadlovém prostoru a u druhé generace tohoto modelu byl představen také mechanismus dvojího otevírání pátých dveří. Novým tahounem této značky jsou nyní i SUV modely Kodiaq a Karoq.

Porsche

Vozy Porsche mají k Volkswagenu asi nejblíže a to právě kvůli stejnému zakladateli obou značek. Sídlo této značky je v německém Stuttgartu již od roku 1931 a jejich zaměření je zejména na sportovní vozy. Ikonickým modelem této značky je Porsche 911, které se vyrábí již od roku 1964 a patří mezi ikony automobilového průmyslu mezi sportovními vozy. Dlouhé roky byla značka zaměřena téměř výhradně na sportovní vozy, ale změny preferencí zákazníků vedení společnosti přiměly k výrobě modelů Cayenne a Panamera. První jmenovaný je karosářské provedení SUV, druhé pak lze označovat za čtyřmístné kupé. Hlad zákazníků po SUV byl vyslyšel ještě dalším modelem, Macan.  Vozy Porsche podobně jako Audi pravidelně soutěží v závodu Le Mans a jsou to právě tyto dvě značky, které celému seriálu s přehledem dominují. I když synonymem pro Porsche jsou právě závodní vozy, tato značka nemá zastoupení v seriálu F1.

Lamborghini

Italská značka, která byla založena Ferrucciem Lamborghinim byla založena roku 1962. Původní zaměření značky byla výroba traktorů v italském městě Sant´Agata Bolognese a traduje se, že impulzem k tomu, aby Lamborghini začal vyrábět sportovní vozy, byla jeho nespokojenost s modely od Enza Ferrariho a jeho „popíchnutí“, aby se Lamborghini věnoval traktorům a nikoli sportovním vozům. Ikonickým vozidlem této značky byl model Diablo, který se vymykal všem standardům a poskytoval nejen brutální výkon, ale také ohlušující zvuk, díky kterému byl pro všechny nepřehlédnutelný. I tato tradičně sportovní značka vozidel se uchýlila k výrobě modelu SUV, pod jménem Urus, a Lamborghini hlásí rekordní počet objednávek tohoto modelu.

Bentley

Do koncernu Volkswagen spadá i značka z britských ostrovů Bentley. Založena v roce 1919 a mezi její hlavní doménu od počátku patří i výroba leteckých motorů. Volkswagen ovládl tuto značku po vleklých sporech s konkurenčním výrobcem, BMW a nyní již plnohodnotně patří do rodiny VW. Bentley se vyznačuje především luxusními vozy a to jak v provedení kupé, cabrio či limuzíma. Je to značka, která dodává své vozy královské rodině a v největší oblibě je má sama královna. Podobně jako Porsche a Lamborghini, i Bentley se uchýlilo k výrobě SUV, ale po svém. Základy pochopitelně vychází z rodiny Volkswagen, ale cenovka lidovému vozu rozhodně neodpovídá a model Bentayga patří mezi nejdražší sériové vozy, které můžete na trhu koupit.

Bugatti Automobiles

Klenoten celé skupiny je francouzská značka Bugatti. Původní firma Bugatti existovala mezi lety 1909 a 1963, kdy zanikla. Její automobilová sláva byla obnovena v roce 1998 právě pod vedením Volkswagenu a jako jediný model byl světu představen brutální Veyron. Vozidlo, které mělo astronomických 1001 koní, se vymykalo veškerým měřítkům a to jak rychlostním, tak cenovým. Volkswagen zkrátka chtěl mít ve svém portfoliu nejrychlejší vozidlo světa, což se mu povedla rychlostním rekordem ve výši 407 km/h. Zároveň se ale proslýchá, že na každém vyrobeném modelu Veyron prodělala společnost zhruba trojnásobek jeho ceny.

MAN, Scania

Volkswagen má vedle své vlastní divize užitkových vozů také kontrolu nad vozy MAN a Scania, které se zaměřují především na výrobu tahačů, dodávek a dalších užitkových vozidel. Vozidla Scanie můžete vidět i ve vozových parcích podniků hromadné dopravy po celém světě.

Ducati

Jediná značka ve skupině Volkswagen, která se nezaměřuje na automobily, ale na motocykly, je právě Ducati. Italská společnost, která byla založena v roce 1926, se specializuje na závodní motocykly a to především ty silniční. Tato společnost byla založena třemi bratry a původně vyráběli elektronické součástky a díly pro radiopřijímače, k motocyklům se tato značka uchýlila až po druhé světové válce.

Skupina vozů Volkswagem sahá opravdu daleko a je téměř jisté, že některým z jejich dopravních prostředků jel minimálně jednou za život každý Evropan. Jejich úzká spolupráce jak ve vývoji, tak výrobě představuje odladěné procesy, díky nimž mají tyto vozy pověst „německé kvality“.