U fyzických osob nejsou náklady spojené s dopravní zácpou ještě tak drastické, většinou se jedná pouze o náklady spojené s pohonnými hmotami, které byly v zácpě spotřebovány zbytečně, horší je to ale z pohledu zaměstnavatelů, zejména pak u spedičních firem, pro které to představuje vyšší náklady na mzdy řidiče, leasing vozidla které nebylo využito, pohonné hmoty a ušlý zisk, který je zácpou způsoben.

Není proto s podivem, že celoroční dopad na ekonomiku, kterou představují dopravní zácpy, je více jak 100 miliard korun za rok, pokud sečteme všechny zmíněné parametry. A tato situace se bude pravděpodobně zhoršovat vzhledem k tomu, že je plánováno stále více a více oprav a řidičů na silnicích každým rokem přibývá. V průměru stráví řidiče ročně téměř 20 hodin v dopravních zácpách, a pokud se bavíme o obyvatelích hlavního města Prahy, tak je tato hodnota ještě čtyřikrát vyšší. Pražská doprava je zkrátka problémem, nicméně oproti mnoha ostatním metropolím má Praha stále jednu výhodu – pokud nejedete přes nejvíce frekventovaná místa v denní špičce, bývá poměrně dobře průjezdná. Například v Moskvě či Londýně se špičky provozu prakticky nerozlišují.




Opravy silnic jsou nezbytnou nutností a bez nich by situace byla ještě horší, otázkou ale zůstává, zda jsou takové opravy prováděny tím nejlepším možným způsobem a v nejkratším možném čase. Odpověď na tuto otázku se dozvíme jen těžko a tak nám nezbývá než jen doufat, že se nám budou v budoucnu kolony vyhýbat.