V souvislosti s alternativními pohony se hodně mluví také o využití vodíku, který má rozhodně své klady. Oproti klasické elektřině má však i jedno velké mínus. Zatímco běžný elektromobil můžete stále připojit doma do zásuvky, v případě vodíku je třeba dojet ke speciální čerpací stanici. A ty prostě nejsou a v dohledné době ani nebudou – tedy v množství, které by dovolilo vodíková auta rozšířit.

U nás bude první během příštího roku

Pokud se podíváme nejprve na naši zemi, tak musíme říci, že zde jsou plány na vybudování první vodíkové stanice spojeny s příštím rokem. Vybudovat ji má Unipetrol. Jakmile bude hotova, má se podle projektu odstartovat vybudování dalších dvou. Když se vše povede, jak má, tak mluvíme o tom, že na celou zemi budou k dispozici pouze 3 klasické veřejné vodíkové čerpací stanice.

Polsko je na tom ještě o něco hůře

Zde se sice začalo mluvit o tom, že by měla být síť vodíkových stanic výrazně větší, ale nutné říci, že o prvních plánech se mluvilo už v roce 2018, kdy měly být stavěny ve Varšavě a Gdaňsku. Nyní máme rok 2019 a podle posledního prohlášení došlo k tomu, že společnosti Toyota a Lotos začnou vodíkové stanice postupně budovat. Ta první se má však objevit až v roce 2021. To té doby je využití vodíku v autech taktéž nereálné.

V Německu jich je zhruba 50




Pokud bychom se začali směřovat více na západ, k našim německým sousedům, tak musíme říci, že zde už vodíkové čerpací stanice existují a je jich zde zhruba 50. Zdá se to jako velký počet, ale vzhledem k velikosti země nejde o něco, čím by se mohla chlubit. Pro porovnání, dobíjecích stanic pro elektromobily je zde téměř 21 000.

Zájem by byl, ale infrastruktura chybí

Vodíková auta tak pravděpodobně ještě nějaký čas zůstanou u ledu. Zájem by jistě byl jak ze strany zákazníků, tak ze strany automobilek, které by je začaly vyrábět (některé už je vyrábí). K čemu ale nyní jsou, když je není kde dotankovat.