Volkswagen představuje domácí nabíječku. Stojí dost a není nezbytná

                   

Že chce jít Volkswagen vstříc elektromobilitě, o tom už nepochybuje nikdo. Nejsou to ale jenom elektromobily, ale je to také široká škála příslušenství, které chce nabízet. Mezi jedno takové má patřit i nabíječka, určená k nabíjení elektromobilů značky.

Proč nabíječka, když stačí klasická zásuvka?

Otázka, kterou si jistě položí každý. Z běžné zásuvky samozřejmě elektromobil můžeme nabíjet zcela bez jakéhokoliv omezení. Stačí zapojit do zásuvky, natáhnout kabel a druhý konec zapojit do auta. Proč tedy uvažovat o domácí nabíječce? Důvodem je úspora. Nikoliv peněz, ale času. Řešení od Volkswagenu by mělo zlepšit efektivitu nabíjení, a tak potřebnou dobu k nabití zkrátit. Mluví se o tom, že by to mohlo být až pětkrát rychlejší.

Tato domácí nabíječka by měla zvládnout dobíjení výkonem o hodnotě 11 kW, což by znamenalo, že vůz ID.3, ke kterému je primárně určena, dokáže nabít za méně než 6 hodin. Na domácí nabíjení celkem slušná hodnota.

Jaká je cena nabíječky?

Zatím se objevila jenom informace o základní variantě, kde se mluví o částce 399 euro. To vychází na částku zhruba 10 000 Kč. To není úplně nejlevnější suma, vzhledem k tomu že jde pouze o malé zařízení zavěšené na stěnu, ze kterého vede kabel, který se zapojí do elektromobilu. Navíc připomeňme, že se jedná o cenu základního, standardního modelu. Představen má být ještě vylepšený. Konkrétní specifikace zde ještě nejsou známy, ale mluví se o řadě digitálních možností. Pravděpodobně půjde o ovládání na dálku, či o nastavení času nabíjení.

Skutečně je potřeba doma nabíjet rychle?

Otázka na závěr – skutečně je nutné pořizovat nabíječku a snažit se o to, mít elektromobil nabitý rychle? Většina lidí přijede z práce v odpoledních až večerních hodinách a mají celou noc na to, aby svému autu dodali energii. Proč tedy dokupovat zařízení, které dobu dokáže zkrátit, když stejně několik zbývajících hodin bude auto stát v garáži? Navíc rychlé, vlastně o dost rychlejší nabití dnes hravě suplují mnohé veřejné dobíjecí stanice.

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články