Volkswagen představuje domácí nabíječku. Stojí dost a není nezbytná

                   

Že chce jít Volkswagen vstříc elektromobilitě, o tom už nepochybuje nikdo. Nejsou to ale jenom elektromobily, ale je to také široká škála příslušenství, které chce nabízet. Mezi jedno takové má patřit i nabíječka, určená k nabíjení elektromobilů značky.

Proč nabíječka, když stačí klasická zásuvka?

Otázka, kterou si jistě položí každý. Z běžné zásuvky samozřejmě elektromobil můžeme nabíjet zcela bez jakéhokoliv omezení. Stačí zapojit do zásuvky, natáhnout kabel a druhý konec zapojit do auta. Proč tedy uvažovat o domácí nabíječce? Důvodem je úspora. Nikoliv peněz, ale času. Řešení od Volkswagenu by mělo zlepšit efektivitu nabíjení, a tak potřebnou dobu k nabití zkrátit. Mluví se o tom, že by to mohlo být až pětkrát rychlejší.

Tato domácí nabíječka by měla zvládnout dobíjení výkonem o hodnotě 11 kW, což by znamenalo, že vůz ID.3, ke kterému je primárně určena, dokáže nabít za méně než 6 hodin. Na domácí nabíjení celkem slušná hodnota.

Jaká je cena nabíječky?

Zatím se objevila jenom informace o základní variantě, kde se mluví o částce 399 euro. To vychází na částku zhruba 10 000 Kč. To není úplně nejlevnější suma, vzhledem k tomu že jde pouze o malé zařízení zavěšené na stěnu, ze kterého vede kabel, který se zapojí do elektromobilu. Navíc připomeňme, že se jedná o cenu základního, standardního modelu. Představen má být ještě vylepšený. Konkrétní specifikace zde ještě nejsou známy, ale mluví se o řadě digitálních možností. Pravděpodobně půjde o ovládání na dálku, či o nastavení času nabíjení.

Skutečně je potřeba doma nabíjet rychle?

Otázka na závěr – skutečně je nutné pořizovat nabíječku a snažit se o to, mít elektromobil nabitý rychle? Většina lidí přijede z práce v odpoledních až večerních hodinách a mají celou noc na to, aby svému autu dodali energii. Proč tedy dokupovat zařízení, které dobu dokáže zkrátit, když stejně několik zbývajících hodin bude auto stát v garáži? Navíc rychlé, vlastně o dost rychlejší nabití dnes hravě suplují mnohé veřejné dobíjecí stanice.

Diskuze Vstoupit do diskuze
61 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ruský tanker Iljušin Il-78 může u hranic NATO maximálně provokovat, ale nic víc. Vlastním letounům přitom dává „neomezený“ dolet
Události247.cz
Události247.cz
Naftová a benzínová auta budou nadále jezdit, a to i přes zákaz EU. Podmínka pro jejich používání ale bude likvidační
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Pod zákopy 1. sv. války probíhaly kruté bitvy v podzemí. Většinou bývalí horníci se snažili nepřítele podkopat
adbz.cz
adbz.cz
Túje zhoustnou a porostou jako nikdy předtím. Stačí jim dopřát mykorhizní roztok a sílu budou čerpat z hub