Volkswagen se nevzdá manuální převodovky, dokud bude poptávka

                   

Automatická převodovka, nebo manuální převodovka. Věc, která dokáže rozdělovat řidiče a která může způsobovat časté hádky. Fakt je takový, že s nástupem elektřiny, ať už v podobě plnohodnotných elektromobilů a také hybridů se zvyšuje počet vozidel, kde už manuál nenajdeme a je zde pouze automat.

A tomu začínají mnozí lidé přicházet na chuť i ve vozech s klasickým spalovacím motorem. Primárně proto, že automatická převodovka jim dokáže nabídnout určité pohodlí během jízdy. Není třeba stále řadit, jelikož to za ně udělá auto. Na druhou stranu je i řada těch, kteří nedají dopustit na manuální převodovku hlavně proto, že vše mají čistě ve svých rukou, což jim automat nemusí vždy nabídnout. A této skupině půjde nyní i v budoucnu Volkswagen.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Volkswagen: Manuál bude, dokud ho budete chtít

Jsou některé automobilky, které už ohlásili, že s manuální převodovkou pomalu ale jistě končí. Určitým důvodem zde může být elektrifikace jednotlivých modelů, stejně jako může být důvodem i klesající zájem. A tak pro ně nemusí být do budoucna výhodné držet se manuálu za každou cenu. Na druhé straně však stojí automobilka Volkswagen, která tento krok do budoucna zatím nechystá.

Tedy alespoň podle vyjádření vedoucího oddělení technického vývoje, kterým je Matthias Rabe. Ten se v rozhovoru pro Brity do časopisu Autocar vyjádřil v tom smyslu, že mezi jejich zákazníky jsou stále lidé, kteří preferují manuální převodovku, a Volkswagen jim tuto možnost bude nabízet do té doby, dokud to jenom bude možné. Dá se tak říci, že manuál tak bude ve vozech této značky k dispozici po dobu, dokud bude poptávka.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Volkswagen plánuje elektrifikaci

I přes toto vyjádření nelze zapomínat na fakt, že Volkswagen věří elektřině a už se několikrát vyjádřil v tom smyslu, že v budoucnu plánuje celkem výraznou elektrifikaci svých modelů. Nakolik jsou tedy vyjádření o manuální převodovce líbivé, nelze opomenout fakt, že jakmile začnou být do vozů montovány elektromobily, musí se chtě, nechtě přecházet na automatické převodovky a milovníci manuálu tak mohou mít smůlu.

I když bude stále poptávka po manuálu, už budou modely, u kterých je třeba počítat s tím, že tato možnost z důvodu jejich elektrifikace nebude. Kdy tato chvíle nastane, to zatím nebudeme spekulovat, jelikož to může být klidně blízká, ale i velmi vzdálená budoucnost. Pravdou je, že i když dojde k elektrifikaci řady modelů, jistě budou stále k dispozici i auta se spalovacím motorem, jelikož pořád budou zákazníci, kteří je preferují a pořád budou zákazníci, pro které nebude v této podobě elektromobil nebo hybrid optimální volbou.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Sportovní verze jako možná budoucnost

Můžeme očekávat, že nejdéle zůstanou manuály patrně ve sportovních verzích vozidel Volkswagen. Právě tady je i největší počet zájemců o tento typ převodovky. Zatímco u běžných vozidel dává řidič přednost určitému pohodlí, které je spojeno s tím, že nemusí řadit, tak u sportovních verzí je kladen kromě jiného důraz i na zážitek z jízdy. A ten si lze podle některých užít jenom tak, když bude mít řidič vše ve svých rukou a bude si moci řadit přesně tak, jak uzná za vhodné. Dá se tedy očekávat, že právě toto je segment vozidel, kde by manuál, i díky oné zmíněné poptávce, mohl zůstat nejdéle. Zde má skutečně reálný potenciál na udržení. Jak proto, že řidiči hrající si na „závodníky“ si alternativu nepřipouští, tak proto, že stejná skupina řidičů si nepřipouští ani to, že by auto nemělo mít zvuk, a tak odmítají i využití elektřiny.

Manuál, nebo automat?

Na závěr jedna řečnická otázka, která bude mnoho řidičů ještě dlouho rozdělovat. Je lepší manuální, nebo automatická převodovka? Obojí mý své výhody, stejně jako klady. Pouze je třeba pohlížet na obě řešení komplexně, a to ať už jde o pohodlnost jízdy, možnost mít vše ve svých rukách, riziko poruchovosti, nákladnost oprav, celkovou cenu a řadu dalších věcí. A co zvolíte a preferujete vy a proč?

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články