VW přichází s novým autem: Směje se Tesle a zachovává naftu i benzín. Tady je svět ještě v pořádku

Nový Tiguan pro rok 2023 zaujme výraznějším stylingem svojí karoserie, zejména přídě. Největší překvapení se však odehrálo pod kapotou. Bude to stačit na čínské dravce?

i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
i Zdroj fotografie: VW
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Po všech těch katastrofických prohlášeních předních stratégů všech automobilek, jak pomalu zítra už dojde benzín a pozítří to všichni ti, jenž nemají svojí garáž s alespoň 20kW wallboxem mohou zcela „zabalit“ a oprášit svoje kolo (klasické, ne elektrokolo!). A začít se pohybovat výhradně za použití svých svalů přichází VW s modelem, který je v tomto směru příjemným osvěžením. Jezdí totiž stále na naftu a benzín, byť bude mít premiéru „až“ v roce 2023 a měl by tedy pomalu zapomenout na nádrž. A být vybaven spíše kabelem a bateriemi.

Poslední VW mohykán na benzín a naftu?

Na nádrž s benzínem nebo naftou sice nezapomněl, ale elektřině se úplně vyhnout pochopitelně také nejde. S ohledem na to, že nový Tiguan bude využívat podvozkovou platformu MQB Evo, tedy stejnou, jakou má například Golf osmé generace nebo naše Octavia IV bude základní motorem 1,5litrový čtyřválec turbo 110 kW/150 koní. Tento motor může být také dodáván ve verzi eTSI s mild hybridní technologií. Dieselové verze dostanou 150 a 200 koní spolu s hybridem o systémovém výkonu 241 koní. V plánu je i sportovní verze Tiguan R.

iZdroj fotografie: VW

Tiguan jako menší SUV zastával (a pochopitelně stále zastává) v portfoliu VW celkem důležitou roli. Po prvním pokusu v podobě velkého Touaregu se čekalo na jeho menší (čtěte: dostupnější) verzi. S příchodem první generace Tiguanu tak VW vyslal jasnou odpověď především korejské a francouzské konkurenci a sklidil zasloužený úspěch, druhá generace se pak posunula k prémiovějšímu vzhledu stejně jako provedení interiéru (poprvé LCD palubní deska, kupříkladu) a pochopitelně také dostala prémiovější cenovku. Tiguan se definitivně usídlil v nabídce VW jako dostupnější varianta Audi Q5, resp. je velmi chytře položen na rozmezí Q3 a Q5.

Odvážnější design kompaktnímu SUV sluší

Tiguan, jehož příchod můžeme čekat v příštím roce se od aktuálního modelu (několik fotografií stávající verze najdete v galerii, spolu se dvěma „špionážními“ fotografiemi verze nové) na první pohled liší přední maskou a nárazníkem, dodávající patřičně agresivní a dynamický vzhled. Stejně tak jsou ze špionážních fotek patrné prolisy nad předními a zadními blatníky. které vytvářejí optickou linku, jenž spojuje světla vpředu a vzadu. A mimo jiné také úspěšně rozbíjí rovné plochy karoserie a dodávají ji na lehkosti a zajímavosti. A i když je to v podstatě zcela zbytečný prvek, je příjemným protikladem určité fádnosti a sterilnosti, vlastní minulé generace. Volkswagenu je nicméně konzervativní design odjakživa vlastní.

Tiguan se navíc podle podle posledních zpráv stane jedním z posledních vozů, které ještě VW vyrobí se spalovacími motory. Neboť nový Golf („ID Golf“?) bude již čistě elektrický, na platformě MQB Evo tedy Tiguan zůstane jedním z posledních „klasických“ mohykánů, ne-li úplně poslední. Je to tedy jedna z posledních šancí na nové spalovací auto od VW? Vypadá to tak. Pokud chcete (relativně) dostupné nové VW s posledními technologiemi, pohonem všech kol a do nádrže tankovat naftu nebo benzín, máte v Tiguanu jednu z mála možností.

Všechno ostatní už budeme pouze dobíjet. Jestli je to dobře, nebo špatně, necháme na každém z vás. Ale zeptat se musíme: jak vidíte takovou budoucnost?

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Dovedete si představit čistě elektrickou budoucnost dopravy?

Zdroj: Volkswagen
Diskuze Vstoupit do diskuze
93 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články