Řada automobilek očekává, že elektromobilita bude budoucnost a že elektrická auta budou jasně dominovat. Mezi takové automobilky se rozhodně řadí i Volkswagen, který již představil několik modelů, které mají být ukázkou elektrické budoucnosti. A možná půjde značka ještě dále, jelikož se objevily informace o tom, že Volkswagen uvažuje o tom, že by měly být vozidla na elektřinu schopny nejenom přijímat elektřinu ze sítě, ale mohly by být schopny elektřinu zpět do sítě i vracet.

Služba sdílení energie

Plány Volkswagenu jsou v podstatě založeny na službě takzvaného sdílení energie, kdy by mohlo dojít k tomu, že by vozy mohly být uvedeny do režimu, kdy jejich plný akumulátor bude sloužit jako zdroj energie a z něho půjde elektřina do sítě. I jedno samotné auto, podle velikosti své baterie, může být celkem dobrým zdrojem elektřiny. A co když se k němu přidají další elektrická auta? Samotný Volkswagen plánuje, že by do roku 2025 mohl mít elektrický vozový park, který bude dohromady čítat 350 GWh elektřiny. A to už je pořádné množství, které by dokázalo bez problémů nahradit i celou řadu elektráren.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Primárně, když bude potřeba

Prvotní plány Volkswagenu na to, že by se dala elektřina uložená v bateriích vozidel k tomu, aby byla posílána zpět do sítě, jsou spojeny hlavně s krizovými situacemi. Pokud by například došlo k výpadku elektrárny v okolí, nebo k výpadku elektřiny v určité lokalitě, mohla by být v takovém případě použita elektrická auta, která by energii do sítě dodávala. Tím by se tak mohl minimalizovat negativní dopad daného výpadku elektrické energie.

Když by se původní zdroj opět obnovil, auta by pochopitelně začala fungovat v tom klasickém režimu, kdy by si využitou energii zase načerpala zpět. Tedy došlo by k jejich klasickému nabíjení, jak o elektromobilech uvažujeme v současné době.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Možnost využití i pro domácnost?

Zde něco podobného bude vůbec uvedeno do praxe, pochopitelně není úplně jisté. Jako nápad to ze strany Volkswagenu určitě není špatný krok. A klidně by mohl být posunutý ještě dále. Elektřina z automobilů by nemusela být využívána jenom jako pomocník v době krizové situace. Mohla by být používána dlouhodobě, přímo v domácnostech.

Už v dnešní době může být zcela běžné pořídit si domů různé druhy akumulátorů, které ukládají energii takzvaně z „levného proudu“ a potom ji distribuují v době „drahého proudu“. To může pro domácnost znamenat určitou úsporu spojenou se spotřebou. A elektrická auta by mohla tyto akumulátory klidně nahradit. V noci, za levnou energii by se nabila a přes den, kdy je proud dražší, by byla kromě energie ze sítě využívána i ta ze sítě. Vždyť elektromobil je ve své podstatě jedním velkým akumulátorem.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Samozřejmě žádné omezování

Už dnes je možné nastavit si u řady elektromobilů do jakého stavu baterii nabíjet, či jak ji nabíjet. I když Volkswagen uvedl možnost vracení energie zpět do sítě jako určitý nápad, dá se jistě očekávat, že vše bude plně v rukou majitelů elektrických aut. Ti sami si jistě budou moci zvolit, zda energii budou chtít ponechávat v akumulátoru vozu, nebo ji budou chtít nabídnout či používat v domácnosti. A to jistě i v souvislosti s možností určit, kolik jí chtějí ve voze ponechat.

Realitou je, že vývoj elektromobilů jde dopředu, kapacity baterií se zlepšují a tak se prodlužuje i dojezd. A realitou je také to, že na běžné ježdění lidem stačí i pár desítek kilometrů dojezdu denně a zbývající stovky zůstávají nevyčerpány. A ty by se klidně mohly využít jako zdroj energie. A pokud by člověk plánoval delší cestu, jednoduše by toto v danou chvíli zakázal a auto by si nechal plně nabité.

Hudba budoucnosti?

Zatím ano, ale už fakt, že Volkswagen nad něčím takovým uvažuje, dává tušit, že by se mohl podobný nápad stát realitou. A je jasné, že tomu tak nemusí být jenom u této automobilky, ale i u řady jiných.