VW poprvé v historii nabídne superlevný sedan pro Evropu z Číny. Škoda Slavia dostala bratříčka, má obrovský kufr

VW dokáže vyrobit opravdu kvalitní, a přitom dostupné automobily, dosud je však nabízel všude kromě Evropy. S příchodem tohoto sedanu by se to konečně mohlo změnit.

i Zdroj fotografie: VW
                   

Že koncern VW umí čas od času vyrobit opravdu povedený model, je známo v podstatě všem, kdo se o produkci z Wolfsburgu zajímají byť jen zběžně. Příkladů by se našlo povícero, jen namátkou: Golf III TDI 81kW, Audi A4 Avant (B5), VW Passat B3 nebo VW Sharan. A pochopitelně naše první Octavia i Fabia a „trojkový“ Superb. To všechno jsou vozy, které by mohly být v „Síni slávy VW“. A co třeba Polo a jeho sedanové verze? Kdysi značené jako „Derby“, dnes s mnoha jinými jmény. Pojďme se na jednu takovou podívat.

Polo a všichni jeho bratři (a sestry)

VW ji nazval Lavida XR, coby levný sedan kompaktní třídy se začne prodávat letos v létě za cenu kolem 310 000 korun. Informuje o tom oficiální web Volkswagenu. Lavida XR je vylepšená verze poslední generace Volkswagenu Polo Sedan. V některých zemích je vůz známý jako Virtus. Nás bude zajímat především to, že přímým příbuzným je i naše Škoda Slavia. O jejímž příbuzenství s VW Polo se příliš nemluvilo, snad kromě toho, že je určena pro indický trh. Nový sedan nenahradí větší VW Lavida, ale bude se vyrábět paralelně s ním.

Extrémně vzácný VW Polo GTI je na prodej za 3 platy. Z kupce ale udělá milionáře, uvnitř dřímá nevyrobitelný poklad

iZdroj fotografie: VW

Nový Volkswagen Lavida XR se od svých „bratrů“ liší designem mřížky chladiče a předního sání vzduchu. Kromě toho jsou použity (ekonomické verzi navzdory) LED světlomety, které budou přítomny již v základní verzi. Na poměrně kompaktním půdorysu (délka 4 561 mm, šířka 1 740 mm, výška 1 494 mm a konečně rozvor 2 651 mm) se VW podařilo postavit „dospěle“ vypadající sedan, který svoji majitelku či majitele může bez problémů reprezentovat. A to bez jakýchkoli ironických poznámek.

Kompaktní sedan, co nevypadá levně a umí i reprezentovat

Což se o dřívějších verzích Pola s třídveřovou karoserií opravdu říci nedalo, bylo to vždy velmi malé auto s tak trochu uměle naroubovaným „kufrem“, které však nikdy neskrývalo svoje ekonomické (či spíše low-cost) zaměření. Lavida XR přitom vypadá tak, jako by stála citelně víc než velmi ekonomických zhruba 310 000 korun. A stejný pocit budete mít při pohledu dovnitř: v nejlepší výbavě nechybí LCD přístrojová deska a 10palcový dotykový displej nebo bezklíčový přístup.

A můžeme pokračovat: střešní okno, tempomat, zpětná kamera, světelný senzor nebo systém automatického brzdění v nouzi. A pro Čechy mimořádně zajímavé údaje: Lavida XR má (na svoji celkovou velikost) prostorný kufr o objemu 498 litrů. Na kompaktní sedan působivý údaj. O pohon se stará notoricky známé „té-es-íčko“ 1,5 litru s výkonem 110 koní v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou. Kromě čínského trhu VW aktuálně sonduje možnost Lavidu XR nabídnout i evropským zákazníkům.

Zůstává poslední otázka: dojde konečně Volkswagenu, že by podobné vozy bez problémů (a úspěšně) prodával i v Evropě, co myslíte? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Myslíte, že už to vyjde a VW nabídne auto za skvělé peníze i v Evropě?

Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články