Kola dělají auto
Nejoblíbenější rčení tunerů, že kola dělají auto, asi nebude v tomto článku to pravé ořechové. Podívejte se do následující galerie a porovnejte šílenosti, která předčí všechny klasické výrobce. Dříve si ale přečtěte, jak to bylo s historií výrobou automobilových kol, jaká kola se používají nejčastěji a jaké mají výhody a nevýhody. Teď samozřejmě myslíme kola klasická.
Drátěná kola
Drátěná kola nahradila kola dřevěná. Už dávno se na vozech nepoužívají, šlo však o ukázku řemeslné pečlivosti a vrchol umění. Setkat se s nimi můžeme na historických vozech, na kterých jsou neskutečnou ozdobou. Střed kola je s ráfkem spojený pomocí drátových paprsků. Na opravdu propracovaných kolech můžeme napočítat až sedmdesát kousků! Dráty jsou uspořádány do nejrůznějších úhlů tak, aby zachytily všechny vjemy mezi vozovkou a vozem. Drátěná kola na svou dobu vynikala svou pružností, pevností a nižší hmotností, oproti současně prodávaným kolům.
Ocelová kola
Plechová kola jsou nejlevnějším řešením pro obutí kol. A pro mnohé nejošklivějším. Však se na plecháče dají pořídit vcelku hezké poklice. Ale zpět ke kolům. Setkat se s nimi můžeme u sériově vyráběných vozů v nižší výbavě. Skládají se z ráfku a disku. Disky kol jsou vyrobeny z ocele a jsou opatřeny otvory pro dosažení nižší hmotnosti a odvětrávání brzd. Výhodou plechových kol je velmi nízká pořizovací cena. Mohou se bez problémů používat v zimě, mají velkou odolnost vůči chemickému posypu.
Hliníková kola
Alu kola zažívají naprostý boom. Zdobí nejrůznější vozy, ať už městské, SUV, crossovery nebo pick-upy. Pořídit se dají za pár tisíc, ale i za poměrně vysoké částky. Hliníková kola jsou vyrobena z jednoho odlitku, opatřeného ochrannou vrstvou laku. Největší nevýhodou těchto kol je snadné poškození, které je nenávratné. Kola nejsou vhodná pro zimní období, kvůli chemickým posypům.
Složená kola
Dalším, velmi rozšířeným a oblíbeným druhem automobilových kol jsou kola složená, při kterých se používají různé materiály a výrobní metody daných dílů. Nejčastěji se kombinuje ocelový disk a litý hliníkový střed. Složená kola se dělí na dvou a tří dílná kola. Ráfek se středem kola je spojen šroubem. Tento druh kol vyniká svým specifickým a originálním designem.
Zdroj fotografií: crookedbrains.net