Vybrali jsme auta, která na hodnotě ztratí nejvíce a která naopak nejméně

                   

Moc lidí nepočítá s tím, že by si koupilo auto proto, že bude stoupat na ceně. Při koupi vozu pro běžné použití tak nějak počítáme s tím, že dané auto bude klesat na ceně. Jsou však vozy, které na ceně klesají opravdu hodně, a potom vozy, které zcela minimálně. Společně se podíváme na obě skupiny z nich, a to na základě výsledků z ISeeCars.

Tyto vozy jsou ideální koupí

Začneme těmi auty, která na ceně klesají opravdu jenom minimálně. Jsou proto vynikající koupí, pokud je chcete pořídit jako nové. Do této kategorie se řadí třeba Jeep Wrangler a Wrangler Unlimited. Obě auta po pěti letech provozu ztratí na své hodnotě asi jenom 30 procent. Nejde ale o jediné zástupce, protože si dobře vede také Toyota Tahoma se ztrátou jenom 32 procent, nebo také Toyota Tundra se ztrátou necelých 36 procent a dále 4Runner se ztrátou lehce přes 36 procent.

Mezi další dobré volby musíme zařadit modely Porsche 911 (37,2%), dále také sportovní Nissan GT-R (39,4%), nebo pro někoho doslova legendární Subaru Impreza WRX (40%). Všechny tyto auta se pro jejich majitele mohou jevit jako výbornou investicí, protože za pět let ztratí jen pár desítek procent své hodnoty.

Tyto vozy nové nekupujte

Jdeme na opačnou stranu žebříčku. Na ta auta, která po pěti letech provozu ztratí opravdu mnoho ze své hodnoty. Když je po této době budete chtít prodat, dostanete oproti kupní ceně pakatel. Takovým vozem je třeba Maserati Quattroporte se ztrátou hodnoty o 72,2 procenta. Nijak dobře si s hodnotou 71,3 procenta nestojí ani BMW řady 7. Náš výčet pokračuje, a to vozy Acura RLX (69,2%), nebo také modelem Jaguar XJL (68,9%).

Když půjdeme ještě dále, tak můžeme zmínit také vůz BMW i3 se ztrátou hodnoty necelých 71 procent, nebo i Nissan Leaf, který je na tom podobně. Nijak dobře se nedaří ani vozu Chevrolet Volt, který bude za pět let levnější o více než 68 procent. Důvod je často v tom, že klesá kapacita akumulátoru v daných elektromobilech.

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články