Vybrali jsme to, co řidiči nejvíce chtějí. Ty nejlepší naftové dvoulitry

                   

Ačkoliv se EU a některá města snaží vytlačit diesely, kvalitní naftový dvoulitr bude stále motorem, který má řadu předností. Ať už je to výkon, spotřeba, nebo spolehlivost i životnost. Pokud vás nezajímají řeči o alternativních palivech a chcete jít osvědčenou cestou, vybrali jsme pro vás ty nejlepší motorizace, které nezklamou.

2,0 HDI – PSA

Nechme stranou různé mýty a fámy, které kolují kolem francouzských aut. Ne vše je nutně špatné. Příkladem je 2,0 HDI, verze motoru, který byl poprvé představený v roce 1998 a následně se v roce 2003 objevila jeho modernizovaná verze. Ta nabídla zajímavý výběr výkonů, a to s 136, 140, 150, 163 a 180 HP.

2,0 JTD – Fiat

I tady můžeme mluvit doslova o sázce na jistotu. Motorizace byla poprvé představena v roce 2008 a byla použita kromě Fiatu i ve vozech Opel, Saab, ale i Alfa Romeo nebo Lancia. Jelikož plní i normu Euro 5, není třeba mít velké obavy z toho, že s tímto motorem budete až tak moc znečišťovat přírodu, nebo že vás do nějakých měst nepustí.

2,0 dCi – Renault

Důvodem pro vznik 2,0 dCi byla hlavně potřeba vyvinout zcela novou a kvalitní motorizaci, která by dokázala eliminovat možné chyby přítomné u verze 1,9 dCi. Tento motor se poprvé objevil v roce 2005 jak ve vozech Renault, tak i ve vozech Nissan. Kladem je určitě poměrně zajímavá škála výkonů, a to 130, 150, 170, 175 a 180 HP. Každý si tak při výběru stoprocentně zvolí to své.

2,0 CRDi – Kia / Hyundai

Čtyřválcový naftový motor 2,0 CRDI se začal vyrábět od roku 2001 a jeho výroba definitivně skončila v roce 2010. Nacházel se pod kapotol korejských značek Hyundai a také Kia. K dispozici byl ve třech výkonnostních variantách, a to výkonem 113, 125 a 140 koní. Sice to nejsou úplně nejlepší hodnoty, ale odměnou zase může být příznivá spotřeba a dobrá životnost motoru.

2,0 TDI – Volkswagen

Na závěr klasika, která je mnohými stále dávána za příklad toho, jak má vypadat dobrý naftový dvoulitru. Motor 2,0 TDI sice ve svých počátcích vykazoval několik problémů, ale postupem času se z něho stal díky vývoji osvědčený držák, který nezklamal spolehlivostí, nízkou spotřebou i vývojem.

Diskuze Vstoupit do diskuze
132 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články