Podívejte se pozorně na seznam závad u nejprodávanějších vozů ještě před tím, než si pro některý z nich půjdete do bazaru.

Auta testovaná na sto tisících kilometrech

Auta typu karoserie MPV jsou stále oblíbenější díky své variabilitě, kompaktnosti i velkému zavazadlovému prostoru. Zvláště rodiny s dětmi zvažují při koupi ojetého vozu výběr mezi MPV nebo SUV. Jak jinak bychom mohli poradit, než zátěžovým testem, který se týkal všech testovaných vozů, se kterými se najelo sto tisíc kilometrů v ostrém provozu?

Ostrý provoz na testovaných vozech odhalí vždy daleko více závad, než když se vozy testují například v továrně na specializovaném okruhu. Život ve městě, na dálnici i na okrskách za tepla i studena udělají své. Pojďte se podívat, které vozy skutečně obstály.

Automobily, které byly sledovány nezávislými testy, byly po ukončení testu rozebrány do posledního šroubu a po důkladné kontrole mechaniků se provedlo hodnocení opotřebení všech součástí. Není snad lepšího testu, než je tento, prováděný Auto Bildem!

 Volswagen Touran

Velmi často k vidění, velmi oblíbený, velmi žádaný. Je Touran opravdu taková výhra v loterii nebo se jedná jen o nafouknutou bublinu, dobře propagovaného vozu koncernu Volkswagen? Pokud se zaměříme na dvoulitrový agregát TDI se vstřikováním čerpadlo-tryska, (později bylo toto vstřikování nahrazeno a konstruktéři udělali jedině dobře) pak můžeme říci, že se jedná o docela poruchový kousek.

Nejčastější závady, které vykazují vozy Volkswagen Touran na hranici sto tisíc kilometrů, jsou trhliny v hlavě válců, objevují se problémy s recirkulací výfukových plynů a zaznamenává se poruchovost turbodmychadla. Lak už při této hranici začíná vykazovat drobné nedostatky a na (ne)viditelných místech se ve velké míře odlupuje.

Citroën C8

Designově povedené MPV od Citroënu s označením C8 je dalším, velmi populárním vozem a opět se s největší pravděpodobností povedla propagační kampaň, protože s jeho výdrží to není o moc lepší, než u výše zmiňovaného Volkswagenu Touran.




Citroën C8 vykazoval na magické hranici sto tisíc kilometrů problémy s palubní elektronikou, o tom, že vás navigace zavede na trochu jiné místo, než kam potřebujete, ani nemluvě. Zlobí boční dveře, do kterých zatéká, špatně drží kryt motoru.

Peugeot 5008

Bohužel ani tento model MPV nebyl kritikou příliš ušetřen. Ačkoli se jedná o docela nový model, konstruktéři si s jeho spolehlivostí příliš hlavu nelámali.

Jaké jsou jeho nejčastější poruchy? Nejdříve vás pozlobí napínák rozvodového řetězu a možná stihnete do sta tisíců ještě vyměnit těsnění turbodmychadla u benzinového agregátu o výkonu 1.6. U nápravy pak hlásí problémy zavěšení a pružiny, výfukový systém má problémy s rozsáhlou korozí.

Renault Grand Scénic

Kdo si pořídil dieselový agregát automobilky Renault, modelové řady Grand Scénic a urazil s ním něco málo kolem sto tisíc kilometrů, mohl zaznamenat závady kolem denních světel, která jednoduše přestala fungovat. Tristní problémy se pak týkají kolem těsnění olejové vany a snímače tlaku na filtru pevných částic.

Zdroj fotografií: auto.ria.com, tarbhbarra.ie, auto.de, mobile.de