Vyvarujte se chyb při leštění karoserie. Jinak ji můžete poškodit

                   

Mnoho majitelů aut chce mít to své zcela dokonalé. Chce, aby se na první pohled krásně lesklo a karoserie tak vypadala stále jako nová. To není až tak nedosažitelný úkol. Buď je možné dát auto ke specialistům na tuto kosmetickou úpravu, nebo je možné pustit se do leštění karoserie svépomocí. Pokud zvolíte možnost druhou, vyvarujte se chyb, které můžete udělat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Mytí karoserie

Pokud se rozhodnete pro leštění, je na místě na to vaše auto náležitě připravit. Velkou chybou je u mnohých to, že tuto fázi výrazně podceňují. V podstatě můžeme říci, že na ní až kašlou. Prvním krokem by přitom mělo být důkladné umytí karoserie. Velkým problémem může být třeba hmyz, nebo drobné nečistoty na hůře dostupných místech. Toto všechno musí pryč. Jakákoliv drobná zrnka písku nebo prachu mohou způsobit, že místo leštění si lak spíše poškrábeme.

Leštění na slunci

Máte auto umyté a jdete se pouštět do vyleštění karoserie? Pokud ano, dejte si pozor, kam auto postavíte. Pokud to bude na slunce, je to velká chyba. To proto, že slunce bude do karoserie velmi pálit a tak se bude postupně rozehřívat. A leštit takový povrch je velkou chybou, stejně jako jde o velký problém, protože leštěnka bude rychle schnout. Nejlepší je věnovat se leštění ráno nebo večer, kdy jsou teploty spíše nižší. A místem by měl být za všech okolností stín.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Přípravky pro domácnost

Auto není váš domov a tak k němu přistupujte i ve chvíli, kdy o něho chcete pečovat. Měli byste se vyvarovat všem přípravkům, které jsou určené pro domácnost. A je jedno, zda se jedná o čističe, které použijete na mytí, nebo se jedná o různé houby a hadříky na ošetřování, či má snad jít o univerzální leštěnky. Co je určené pro domácnost by v ní mělo zůstat. Co je naopak určené pro auto, to si pořiďte. Sice je to investice, ale pamatujte na to, že vlastnosti těchto pomůcek a produktů odpovídají požadovanému využití.

Leštění celého vozu

Velkou chybou je začít leštit celý vůz najednou. Máme na mysli situaci, když leštěnku nejprve nanesete na celou karoserii a potom ji začnete roztírat a rozlešťovat. Je to velká chyba, o čemž se ostatně přesvědčíte už ve chvíli, kdy se o podobný postup pokusíte. Ještě než ji nanesete, tak vám první místa aplikace začnou výrazně schnout. A to nemluvíme o tom, co se stane, než při leštění dojde k těm posledním. Proto doporučujeme postupovat vždy po segmentech. Usnadní vám to práci a také zajistí dokonalost výsledku.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Nezkušenost

Velkým problémem při leštění karoserie může být také celková nezkušenost. A to ať už jde o použití vhodných leštěnek, nebo vhodných nástrojů. Zatímco při ručním leštění karoserie není zase až co zkazit a výrazné problémy nehrozí – maximálně ty, kdy výsledek nebude stát za nic, tak v případě že použijete elektrickou leštičku, už problémy nastat mohou. Důležitá je volba samotných lešticích kotoučů, důležitá je i rychlost otáček, ale i tlak, nebo úhel, pod kterým se leští. Pokud si nejste jisti, opatřete si třeba na vrakovišti kus staré kapoty a na ní vše trénujte a testuje. A potom přejděte ke svému autu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články