Emisní limity mají být cestou, jak zlepšit ovzduší především ve velkých městech. Automobilkám způsobují hlavně problémy, jelikož musí přizpůsobovat svá auta náročným normám, které je velmi komplikované plnit. Jak se nyní ukazuje, boj proti dieselovým autům je dost možná zbytečný. Jejich motor města neznečišťují tak, jak nám řada lidí tvrdí.

Kampaň proti dieselům

Jinak se aktuální stav snad ani nazvat nedá. Evropská unie přichází s přísnými normami a celá řada větších evropských měst zakazuje vjezd naftovým automobilům které nesplňují určité normy. To vše má vést k tomu, že budou daná města podstatně čistší. Poslední výzkum však ukázal, že naftové motory rozhodně nejsou tím problémem, proti kterému se má bojovat. Přítomnost starších naftových aut není to, co by ve městech způsobovalo znečištění.

Města plná dieselových aut jsou dokonce čistší

Nedávno proběhl výzkum prováděný CAR Center Automotive Research s lidmi z University of Duisburg-Essen. Ten ukázal zajímavá fakta. V první řadě poukázal na to, že dieselové vozy rozhodně nejsou takovými znečišťovateli, jak se o nich hovoří. Další data přinesla poměrně zajímavý fakt. Při zkoumání měst kde nebyly dieselové vozy zakázány došlo ke zjištění, že hodnota oxidu dusného v jejich ovzduší je dokonce nižší než v městech, kde jsou vjezdy starších dieselů omezovány. Z toho jasně plyne, že města bez jakýchkoliv omezení jsou dokonce čistší než tak, která chtějí své čistoty dosáhnout těmito kroky.

Mnichov a Stuttgart jako nejšpinavější města




Nejhůře dopadla města Stuttgart a Mnichov. Obě dvě omezují vjezd starším dieselům a v obou z nich byly naměřeny hodnoty oxidu dusného které přesahují 71 mikrogramů na metr krychlový. To jsou hodnoty až dvojnásobné oproti tomu, jaké by podle norem měly být. Oproti tomu města která vjezd aut nijak neomezují se mohou pyšnit například údajem 35 mikrogramů – například Münster, nebo hodnotou 26 mikrogramů – ve městě Lübeck.