Vzpoura v Evropské unii kvůli zákazu prodeje dieselových a benzínových motorů. Premiér Andrej Babiš nešetří slovy a jde do války

Nařízení Evropské unie může vyvolat i vzpouru členských států. Některým zástupcům se toto nařízení nelíbí a hodlají se vydat do boje.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Evropská unie navrhla zakázat prodej automobilů s naftovým a benzinovým motorem od roku 2035. Ne všem členským státům se tato myšlenka líbí a některé s ní hodlají bojovat. Česká republika je velmi znepokojena zákazem prodeje automobilů se spalovacími motory, protože výroba a prodej automobilů jsou základem ekonomiky a české továrny by to mohlo poškodit.

Premiér nešetří slovy

Premiér Andrej Babiš prohlásil, že nebude souhlasit se zákazem prodeje aut poháněných fosilními palivy a nemůže uposlechnout nařízení, která vymyslí zelení fanatici v Evropské unii. Jedním z hlavních důvodů je i ohrožení ekonomiky celé země.

iZdroj fotografie: Pixabay

Změna návrhu na snížení CO2

Zajímavé je, že Andrej Babiš již oznámil, že zrušení zákazu prodeje nafty a benzinu bude jednou z priorit České republiky v roce 2022. V příštím roce Česká republika převezme rotující předsednictví EU. To znamená skutečně velkou příležitost ke změně návrhu na snížení emisí CO2 ve všech členských státech.

Elektromobilové lobby

Zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory silně prosazují EKO–agenti, kteří jsou podporováni elektromobilovou lobby. Podle premiéra je dobré podporovat rozvoj infrastruktury s dobíjecími stanicemi, ale nemá v úmyslu dotovat výrobu elektřiny a ani nákup nových elektromobilů.

iZdroj fotografie: Pixabay

Zákaz nafty a benzinu

V současné době jsou v České republice dvě továrny koncernu Volkswagen, vlastníka značky škoda, dále také automobilky značek Toyota a Hyundai. Na obzoru je i mnoho nových příležitostí, ke kterým však nemusí dojít, pokud Evropská unie zákaz schválí. Česká republika by mohla povzbudit i ostatní členské státy k tomu, aby se připojily ke vzpouře. Nedostatek jednotnosti může znatelně ohrozit rychlé prosazení požadavků ekologických aktivistů.

Schválení tohoto nařízení by mohlo vážně ohrozit automobilový průmysl v celé Evropské Unii. I přesto, že většina automobilek se na tuto velkou změnu připravuje, hrozba stále visí ve vzduchu.

Zdroj: Wrc.net

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články