Žák autoškoly na videu se v malé Toyotě podruhé narodil, Mazda v protisměru se poroučela na střechu

Naprosté soustředění na silniční provoz vám může zachránit život, a to i když ještě nemáte řidičský průkaz. Pokud se totiž někdo objeví v protisměru, máte zlomky vteřiny na reakci.

i Zdroj fotografie: S vědomím Dashcam Bandit
                   

Tohle je nesmírně zajímavé video. Ukazuje totiž několik důležitých aspektů silničního provozu, které se mohou přihodit naprosto kdykoli a naprosto komukoli. Současně dokazuje, jak je silnice nevyzpytatelným místem pro život a jak úzkostlivě musíte sledovat provoz před sebou. Jinak se vám může stát, že neuděláte nic špatně, přesto to bude vaše poslední cesta. Nechceme jakkoli malovat čerta na zeď, nebo vás strašit, ale záběry z kamery zkrátka nelžou. Tak se na ně pojďme společně podívat.

Problémy byly pravděpodobně hned při rozjezdu

Na začátku videa vidíme, jak řidič s kamerou galantně pouští stříbrnou Mazdu 3 sedan odněkud z garáží na silnici. Mazda pomalu najede a pokračuje rovně, nicméně už tady něco malinko nesedí. Když se podíváte na video ještě jednou a zaměříte se hned na tuto úvodní část, nepřijde vám reakce řidiče Mazdy jakoby zpomalená, otupělá? Jakoby se nemohl rozjet, nabrat rychlost. Nicméně nakonec nějak jede, byť možná cítíte, že zcela v pořádku to není už nyní.

iZdroj fotografie: S vědomím Dashcam Bandit

Z videa není žel patrné, co se vlastně tou dobou v kabině stalo nebo odehrávalo. Titulky na závěr hovoří o zdravotní indispozici, a podle průběhu jízdy a následné nehody bychom se k němu přikláněli i my. Nicméně podobně vypadá někdo, kdo dopisuje zprávu na telefonu, případně je pod vlivem alkoholu/drog a není schopen souvislé jízdy. V tomto případě totiž Mazda záhy přejede do protisměru, a v něm se kupodivu drží i v zatáčce. Kde už zní mohutné varování klaksonem z auta s kamerou.

Cyklista může slavit druhé narozeniny

Pojďme dál. Mazda jen tak tak mine cyklistu, který se zřejmě podruhé narodil a jeho tepovou frekvenci v okamžiku, kdy jej stříbrný japonský sedan míjel bychom opravdu chtěli znát. Troufneme si tipnout, že jí měl výrazně vyšší, než jaká by byla při zdolávání nejvyššího kopce při Tour de France. Protijedoucí malá Toyota (navíc autoškoly) se však vyhnout neměla kam, a jen duchapřítomnost a strhnutí volantu v poslední chvíli způsobilo náraz na roh auta, který „podebral“ Mazdu a poslal ji přes střechu.

To, co na první pohled vypadalo hrůzostrašně, mělo nakonec, alespoň dle titulků, dobrý konec. I přes smůlu obou účastníků nehody se roh Toyoty lehce opraví (a žák autoškoly má nejlepší průpravu do reálného provozu). U Mazdy to možná bude složitější, nicméně pokud měl řidič/řidička pásy, mohou si v zásadě blahopřát, že vůbec přežili. Bez pásů by pád na hlavu mohl dopadnout podstatně hůře. A jaké je již tradiční ponaučení z nehody? Zformulovali jsme jej pro vás do našeho infoboxu:

Doporučení AutoŽivě.cz:

  • Pokud se cítíte i jen trochu špatně, nestartujte vůbec auto a nepouštějte se na silnici!
  • Vždy pečlivě sledujte provoz před sebou, i ten v protisměru. Nikdy nedokážete odhadnout, které auto může vjet přímo před vás, na reakci pak budete mít zlomky vteřiny a na její rychlosti může záviset život váš i životy ostatních.
  • Naprosto vždy se připoutávejte, na sebemenší cestu. Otočení auta na střechu je dílem vteřiny, následky zlomených krčních obratlů můžete nést po zbytek života. Pokud vůbec přežijete.
  • I u sebevětší nehody zastavte bezpečně a pokud možno tak, aby do vás nenarazila další auta a nenásobily se škody na zdraví a na majetku. A vestu si zkuste aspoň narychlo natáhnout, speciálně večer a v noci může pro změnu zachránit život vám, byť budete aktuálně v roli zachránce vy.

Jaký bude podle vás řidič ze žáka autoškoly?

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články