Řidič natočil video ze servisu, neuvěříte, co s autem dělali

                   

Autoservis obecně vnímáme jako místo, kde nám pomůžou odstranit závadu na voze nebo ho provedou preventivní opatření. Od toho by se měl také odvíjet přístup mechaniků, kteří na autě pracují. V obyčejnému servisu asi nelze očekávat žádný profi přístup a extra péči, ono úplně stačí, že auto spolehlivě opraví. V případě značkových servisů už bychom ale očekávali vyšší laťku, zejména u luxusích aut jako je Mercedes. V jednom kanadském servisu téhle značky pořídil zákazník video… co se ale s autem dělo, je naprosto šokující.

Daniel Shiekan patří k majetnějším lidem. Aut má hned několik a zaplatit si kvalitní služby nemá problém. Když vzal do servisu svůj luxusní Mercedes S63 AMG, mělo se jednat o preventivní kontrolu převodovky a výměnu dílů, které si sám přivezl. Proč ne, když dokázal sehnat svépomocí originální díly za lepší cenu, než jakou by si naúčtoval servis. Podle posudku mechanika to byla práce asi na hodinu a půl, za níž si oficiální servis Mercedesu účtoval v přepočtu 3 800Kč.

Když si přišel zákazník své auto vyzvednout, zdálo se být vše v pořádku …až na znečištěné držáky na pití. Podíval se proto na záznam z kamery, kterou mě umístěnou na palubové desce. Co uviděl, mu naprosto vzalo dech …bezmoc následně vystřídal vztek. Ukázalo se, že se zaměstnanec ani nepodíval do zápisu, co má vlastně s autem udělat, a dokonce ani nepoužil díly, které si zákazník přivezl – že jsou v kufru, bylo přitom v servisním listu jasně napsáno. Namísto toho mechanik hodil auto na zdvižnou plošinu a vyměnil olej v převodovce.

Práce trvala asi 11 minut, a protože ve zbylém čase “nebylo co dělat”, zajel si mechanik se zákazníkovým autem pro zmrzlinu. V průběhu opravy mu volal šéf s připomínkou, aby použil díly z kufru – tomu lhal, že auto testuje na silnici. Že se nejspíš jedná o běžnou praxi potvrzuje i fakt, že s ním jel kolega, a společně jeli koupit zmrzlinu pro sebe i ostatní. Dva kornouty přitom odložil do držáků na pití, do nichž zmrzliny vytekly …mechanik se ani neobtěžoval nepořádek uklidit.

Mohlo by vás zajímat: Jak nastartovat s vybitou baterií i bez kabelů? Poradíme vám

Během jízdy navíc několikrát překročil rychlostní limit až o 50km/h, a dopustil se tak s autem klienta dopravního přestupku. Za Náchod je tohle přinejmenším ostudné chování. Není se čemu divit, že byl Daniel naštvaný. Za bezmála 4 000Kč (i když o peníze nešlo) provedl mechanik zákrok mimo požadavky zákazníka, a ještě si auto vypůjčil pro osobní povyražení. Celá věc se sice udála před 2,5 lety, ale dle rad svých právníků Daniel čekal, jak se k věci postaví Mercedes.

Za více než 2 roky od nich nedostal žádnou smysluplnou odpověď, omluvu ani odškodné. V Mercedesu zřejmě běžná praxe… Teprve, když vypustil video do světa, nasypali si Mercedes popel na hlavu se slovy, že je takový přístup nepřípustný. Když se Daniel dožadoval alespoň informací, jaká nápravná opatření firma zjednala, narazil opět na “mrtvého brouka”.

Co z toho plyne? Rozhodně si neděláme iluze, že praxe v České republice jiná. Třebaže se mechanici neprojíždí v každém druhém autě, ale spíše, že vykazují práci, kterou neprovedli. Ať už dáváme auto do oficiálního nebo “neznačkového” servisu, není na škodu tu kameru v autě mít (nebo více). Některé se dají umístit na palubovou desku, jiné schováte na zpětné zrcátko, další můžete dát na dobu opravy třeba k motoru. I kdybyste následně nedostali od servisu při podobném chování omluvu ani odškodné, můžete jim udělat negativní reklamu, čímž je potrestán nejvíce.

Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články