Zásadní chyby při používání klimatizace dělá většina řidičů

                   

Klimatizace je teď v létě neocenitelným pomocníkem každého motoristy. Zvykli jsme si na ni tak, že si jízdu bez ní nedokážeme představit. Ať jsou venku tropy, uvnitř vozu je vždy příjemně. Tedy pokud klimatizace funguje správně a my ji umíme používat tak, jak se má. Podívejte se s námi na seznam chyb, které jsou u jejího použití velmi časté.

Používání jenom v létě

První chybou je používat klimatizaci jenom v létě. Odborníci doporučují ji zapnout minimálně jednou měsíčně, tedy i v zimě. To proto, aby se celý systém aktivoval a promazal a nedošlo k případným problémům, které jsou dány dlouhodobým nepoužíváním. Také nelze zapomínat na to, že klimatizace pomáhá odstranit vlhkost z interiéru a tak její zapnutí během zimního období skutečně není zvláštní, ale je to velmi praktické.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Absence servisu

Druhou chybou je to, že se o svou klimatizaci nijak nestaráte. I to může být problém. Důležitá je pravidelná kontrola, hlavně potom dostatku chladiva. Jeho množství se může postupem času snižovat a to vede k tomu, že klimatizace ztrácí svou účinnost. A tak chlazení není tak efektivní, jak čekáme. Pravidelný servis nejenom zajistí, že bude stále fungovat správně, ale je jistotou, že se vyhneme návalu v servisech na začátku léta, kdy každý zjistí, že jeho klimatizace přestala fungovat.

Kromě kontroly chladiva je samozřejmě na místě provádět i další servis, jako je čistění a dezinfekce klimatizace. V takovém případě budete mít jistotu, že její použití bude jak zdravotně nezávadné, tak budete mít také jistotu v tom, že se vyhnete i problémům, jako je například nepříjemný zápach.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Špatně nastavená teplota

I to je velkou chybou při používání klimatizace. Mnoho řidičů má teplotu oproti venkovní teplotě příliš nízkou, což může pro lidské tělo znamenat velký šok. Jak pokud sedneme do vychlazeného vozu, tak pokud z něho vystupujeme. Teplotu v autě je třeba upravovat postupně, podle okolní teploty. Při nastupování ji postupně snižujeme, a při dojezdu do cíle zase lehce zvyšujeme, aby rozdíl mezi teplotou ve voze a venku nebyl až tak markantní. Slabší jedince mohou tyto teplotní šoky dokonce ohrozit na zdraví.

Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články