Závod automobilových ikon: Rolls-Royce versus Chevrolet Corvette

                   

Někteří lidé mají to štěstí, že si v dospělosti mohou plnit své dětské sny. Mezi takové šťastlivce lze bezesporu zařadit také zaměstnance americké tuningové speciálky Hennessey Performance. Firma se už téměř třicet let věnuje zakázkovým úpravám těch nejluxusnějších vozů americké provenience, a nyní se rozhodla svůj um propagovat unikátním čtvrtmílovým závodem. Na jeho start se postavily dvě klasiky všech klasik: Rolls-Royce Wraith a Chevrolet Corvette Stingray.

Rolls-Royce Wraith

Navzdory skutečnosti, že závod pořádala společnost, pro kterou jsou úpravy aut denním chlebem, měly oba modely sériové parametry. Rolls-Royce Wraith je obrovský (527 cm dlouhý a 2 440 kg vážící) anglický dvoudveřový vůz vybavený pohonnou jednotkou V12 s kapacitou 6,6 litru se dvěma turbodmychadly. Výkon 623 koní je sice velmi slušný, z nuly na sto však Wraith zrychlí za 4,4 vteřiny a jeho rychlost je výrobcem omezena na 250 km/h.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Chevrolet Corvette Singray

Nejnovější osmá generace tohoto slavného auta má poprvé motor ve střední části. Jedná se o čistě americký supersport, který je na svůj původ náležitě hrdý. Model, který se postavil britskému konkurentovi, měl osmiválcový motor s objemem 6,2 litru a výkonem 502 koní. Corvette je s hmotností 1 530 kg téměř o tunu lehčí než Wraith. Kromě toho je pochopitelně aerodynamičtější a má větší akceleraci i maximální rychlost.

Vítěz závodu

Na podobné trati se nejčastěji utkávají dragstery, speciální auta, která ta běžná připomínají jez vzdáleně. První závodní jízdu ovšem tentokrát auta nezačínala ze statické pozice, ale z třicetimílové rychlosti. Asi vás nepřekvapí, že v této jízdě Corvette s přehledem zvítězila. Ve druhé jízdě měl Rolls-Royce výhodu, mohl se rozjet už před startem. V tomto případě závod skončil jen těsným vítězstvím amerického sporťáku zhruba, pomyslnou cílovou pátku protnul zhruba o dvě desetiny vteřiny dříve.

Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články