Žebříček nejhodnotnějších automobilových značek je tu. Dokážete tipnout ty nejdražší?

                   

Ať už preferujete vozy jakékoliv značky, je dobré vědět, jak si právě ta „vaše“ stojí na celosvětovém trhu a jaká je její reálná hodnota. Pokud vás zajímá, které jsou ty nejhodnotnější, připravili jste pro vás žebříček deseti s největší hodnotou. Najdete mezi nimi i tu vaši?

Které dominují?

Začneme hned trojicí těch, které jasně dominují. Tedy těch, které lze označit v roce 2013 za nejcennější. První místo drží Toyota s hodnotou 29,15 miliardy dolarů. Nutno říci, že automobilka si proti loňskému roku pohoršila o zhruba tři procenta. Na místě druhém najdeme Mercedes, který si oproti loňsku také pohoršil. A to o celých 9 procent. Zde mluvíme o hodnotě 23,36 miliardy dolarů. Podobně je na tom třetí místo v podobě BMW. Tato značka má hodnotu 23,33 miliardy dolarů a i tady mluvíme o pohoršení, a to také o 9 procent.

Jaké další automobilky patří do TOP10?

Hlavní, tedy nejsilnější trojici máme zmapovánu. A jak jsou na tom další automobilky? Pokud se podíváme na místo čtvrté, tak je zde Honda. Ta má hodnotu oproti předchozím celkem nižší, a to 11,75 miliardy dolarů. I tady je třeba mluvit o poklesu, a to o sedm procent. Ještě větší pokles, a to o celých 12 procent má Ford. Ten má aktuálně hodnotu 11,21 miliardy dolarů.HHlavHlavní

Stále jste zde nenašli tu, která je vaše oblíbenější? tak budeme pokračovat dalšími pěti. Sem se řadí Nissan, stejně jako Tesla, nebo i Audi. Velmi zajímavé je místo deváté, kde se drží Volkswagen s hodnotou 6,71 miliard dolarů. Unikátní u této automobilky je to, že oproti loňskému roku mluvíme o nárůstu, a to o celých 12 procent. A kdo celou desítku uzavírá? Je to Porsche.

Automobilky rozhodně nedominují

Pokud si myslíte, že jsou to právě automobilky, které z celosvětového hlediska dominují ekonomice jako takové, tak opak je pravdou. Ty nejlepší z našeho žebříčku se v souhrnu všech světových značek drží až zhruba kolem padesátého místa.

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články