Cyklista nemá šanci, jede v protisměru na sněhu. Proč se dohaduje, když nemá ani na zimní gumy? Nebo je to celé ještě jinak?

Zajímavé video z těchto dnů ukazuje, jak dopadne srážka s cyklistou v protisměru, na sněhu a bez zimní výbavy. Anebo je v protisměru řidič auta? Video ukáže více.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Pokud jste se nezasmáli u úvodní fotky k tomuto článku, pak máte myslím opravdu pochmutný den. Protože jakkoli je ta situace v podstatě vážná, celé to nakonec vyznívá natolik komicky, že se jeden musí zasmát. Komu? No přece tomu nadšenci do cyklistiky, který stojí v protisměru proti autu s kamerou a snaží si gestikulací uvolnit svoji trasu. Tedy, on si myslí, že to je jeho trasa. A nedosti na tom, když se to nepovede, přijde na řeč tasení zbraní moderní doby: telefonů. Pojďme se na tu komedii podívat společně.

Cyklista na „zimním kole“ a bez zimních pneumatik

A možná protože jsem minimálně stejnou měrou cyklista, jako řidič, při shlédnutí videa mne jako první napadlo, že dotyčný „biker“ je především neskutečný hazardér, co se vlastní (a nejen vlastní) bezpečnosti týče. Ono je na těch záběrech z kamery totiž velmi dobře vidět, jak se pokud možno vystříhává použití brzdy a snaží se před vozidlem s kamerou ve výhledu „dobrždovat“ nohou. Tento archaický způsob brždění, známý každému z velmi ranných dětských let, však tady má své opodstatnění.

iZdroj fotografie: iStock

Stačí letmý pohled na kolo, kterým do celé situace „připluje“, aby bylo vše jasné. Buďto jde o opravdu vášnivého cyklistu, majícího krom vymazlených kol do sezony ještě klasického „zimáka“, neboli kolo smontované z čistě za účelem přepravy v zimě a často už z jednou vyřazených součástek (nebo zkrátka koupené na burze za pětistovku), nebo jde o cyklistu, který do zimní přepravy zkrátka nechce moc investovat. A to ani tolik, aby měl nové pneu s patřičným vzorkem, ideálně na horském kole.

Nové terénní pneu na horské kolo fungují i v zimě

Jakkoli totiž neexistuje nic jako „povinné zimní pneumatiky pro cyklisty“, pokud si na zimní sezonu koupíte opravdu nové, patřičně „drapákové“ provedení a ideálně z měkké směsi, máte v zásadě zimní gumy. Jejich adheze je často překvapující a fungují jak v čerstvém sněhu, tak v klasické zimní břečce. Udělal jsem tuto zimu přesně tento krok a mohu jedině potvrdit: nová guma, vybraná i podle směsi a jejího gripu, navíc ještě se „štětinkami“ z výroby, drží a pracuje vcelku famózně.

ADAC test zimních pneu 2023: Povinné přezouvání se blíží, jen na těchto pneumatikách se vyhnete pokutě

To ale opravdu není případ našeho hrdiny v červené bundě. Ten je rád, že to nějak dobrzdí za pomoci podrážky na botě. Pač kdyby vzal za brzdu o něco více, ustele si možná přímo před autem. Navíc v protisměru. I když: Opravdu je v protisměru? Když se na video podíváte pořádně, nepřijde vám, že to může být celé naopak? Že v protisměru je naopak řidič s vozidlem s kamerou ve výhledu? A že tedy ono rozčílené gesto bikera, a následné vytáhnutí telefonu pro fotku může mít svoje opodstatnění?

Dnešní video jsme totiž vybrali právě pro jeho nejednoznačnost. Všechna auta ve výhledu stojí přesně tak, jak by stála v jednosměrné ulici – jenže se směru, kterým přijel cyklista. A na druhou stranu, úhel, pod kterým je postaveno kruhové zrcadlo v levé části záběru svědčí o tom, že je určené i pro vozidla, vjíždějící do křižovatky ze směru „našeho“ auta s kamerou. A zbytek necháme už na vás. Zajímá nás totiž, jak to vidíte a rozsoudíte vy. Kdo tady byl vlastně v protisměru? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Kdo z nich je vlastně v protisměru?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články