4 kvalitní ojeté motory, které jsou k neutahání | AutoŽivě

4 kvalitní ojeté motory, které jsou k neutahání

Najít auto s kvalitním motorem, který nevykáže vážné poruchy už při prvních sto tisících kilometrech (v lepším případě) je v současnosti docela kumšt. Podívejte se na motory, které opravdu drží a najdou se v modernějších vozech.

Motor Ford, objem 1.3 8v Duratec

Vyroben je od roku 2001

Motor, ačkoli je poměrně lenivý, je naprosto spolehlivý. Instalován byl do modelu prvního modelu Ford Ka a šesté generace Ford Fiesta. Největší záběr má v nižších otáčkách. Majitelům těchto vozů uspoří poměrně značnou finanční částku díky provozním nákladům. A kde tento motor vznikl? V Jihoamerické Republice i v Brazílii.

Motor Mercedes M266 objem 1.5, 1.7, 2.0

Vyroben je od roku 2004

Dieselové motory od Mercedesu s označením OM 601 – 606 jsou svou nepřekonatelností takřka legendární. Naštěstí i další motory od jmenované automobilky mají podobné příběhy, jako označení OM. Modernější čtyřválce s označením M266 nabízejí stejnou spolehlivost. A proč? Protože mají jednoduchou konstrukci. Motory jsou v obou případech použity v Mercedesech třídy A i v třídě B.

Motor PSA objem 1.4 HDi 8v (DV4)

Vyroben je od roku 2001

Univerzální motor PSA byl použit do nejrůznějších typů vozů. Patří sem například: Peugeot 1007, Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot Bipper, Citroën C1, Citroën C2, Citroën C3, Citroën Nemo, Mazda 2, Toyota Aygo, Ford Fiesta, Ford Fusion

Tenhle maličký motor o objemu 1.4 HDi vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford, která už v našem žebříčku kraluje mezi nejspolehlivějšími menšími motory. Konstrukce motoru už je pak francouzská. Co dělá z motoru nesmrtelný stroj? Nejspíš jsou to rozvody, které se mění dle výrobce (a je to pravda) jednou za deset let nebo při 240 tis. kilometrech. Čísla mluví jasně, je to bezproblémový stroj.

Motor Suzuki objem 1.3, 1.5, 1.6 DOHC „M“

Vyroben je od roku 2000

Motor se objevil ve vozech: Suzuki Jimny, Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Suzuki SX4, Suzuki Liana, Suzuki Grand Vitara, Subaru Justy III, Fiat Sedici

Tento typ motoru prošel křížem krážem všech modelů Suzuki a také v modelu Sedici, který je přejmenovaným vozem Suzuki SX4. Motor zaručuje naprostou stabilitu i v systému VVT, použitého u většiny modelů. S VVT se nesetkáme jen u Ignise a Jimnyho do roku 2005. Čím je motor zázračný? Díky řetězovým rozvodům.

 Zdroj fotografií: Autobild.de, Cars-data.com, wikipedia.org




142 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
5/5 (82%) 208 hlasů
Nahlásit chybu