Doufáme, že tento článek vám pomůže vyhnout se nebezpečným situacím a zbytečným nákladům!

7. Odkládáte ruku na převodovku

Mnoho lidí má zvyk položit si ruku na převodovku během jízdy. To by se nemělo dělat z několika důvodů, z nichž nejzřetelnější je, že potřebujete obě ruce k řízení. Dalším špatným účinkem je, že i malý, přesto konstantní tlak na převodovku ve výsledku může špatně ovlivnit synchronizátory a převodové stupně. Tímto návykem tedy akorát urychlujete problémy s převodovkou.

6. Tankování paliva pouze tehdy, když je nádrž téměř prázdná

Když auto dlouho stojí, v palivové nádrži se hromadí mechanické nečistoty a ve spodní části se tvoří usazeniny. Nečistota se dostane do palivového čerpadla a filtrů, což může způsobit poškození. Zejména v zimních měsících vždy nechte nádrž alespoň naplněnou palivem, aby nedošlo k tvorbě velkého množství kondenzátu. Při mrazu může přítomnost vody v palivové nádrži vést k její deformaci a dalším problémům.

5. Časté brzdění

„Udržujte si svou vzdálenost a splyňte s provozem.“ To vás učí v autoškolách. Pokud však často zbytečně brzdíte, jdete naproti k dřívější výměně brzdových destiček a kotoučů. Abyste se vyhnuli nepříjemným nehodám, nezapomeňte vyměnit brzdové hadice a pozorně sledovat hladinu brzdové kapaliny.

4. Ignorování podezřelých zvuků

Mírné praskání a jiné neobvyklé zvuky mohou znamenat poruchu. Mnoho řidičů má tendenci ignorovat tyto znaky a v důsledku toho se jejich auta často porouchávají uprostřed silnice. Pokud vaše auto začne vydávat nepřirozené zvuky, doporučujeme dát jej na správnou diagnostiku, abyste identifikovali problém a vyřešili jej včas.

3. Zanedbání používání ruční brzdy




Když zaparkujete auto s automatickou převodovkou na svahu, celé zatížení dopadne na pojistný mechanismus výstupní hřídele převodovky. Chcete-li úspěšně zaparkovat na svahu, sešlápněte brzdový pedál, zařaďte „P“ a následně zatáhněte za ruční brzdu a teprve poté pomalu uvolněte brzdový pedál.

2. Vysoké otáčky u studeného motoru

Většina moderních motorů nepotřebuje zahřívání. Je však třeba si uvědomit, že dokud teploměr neukáže provozní teplotu, neměl by motor běžet při více než 2000 otáčkách. Při mrznoucích podmínkách je vhodné nechat motor běžet 1-2 minuty, než se vydáte na cestu.

1. Necháváte nohu na brzdovém pedálu při jízdě z kopce

Mnoho motoristů má tendenci nechávat nohu na brzdovém pedálu při jízdě z kopce, aby byla připravena k okamžitému brzdění. To může vést k přehřátí brzdového systému a k opotřebení brzdových destiček a kotoučů. Správnou věcí je přeřadit na nižší rychlostní stupeň a brzdit motorem.

Podělte se s námi v komentářích o své zlozvyky a jejich řešení.