Interiér Mercedesu a cena Škody Octavia? 7místné luxusní MPV je konečně v Čechách a stojí zlomek toho, co konkurence

Sedmimístné MPV s interiérem luxusního vozu a cenou Octavie může mnohé výrobce přivést k otázce, proč zde již nemají čím konkurovat. Neb tohle auto zřejmě úspěch nemine.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií
                   

Čtenáři mých článků zřejmě vědí, nebo si již minimálně stihli tu a tam všimnout, že mám osobní slabost pro vozidla kategorie MPV. Vždy jsem tyhle „malé mikrobusy“ považoval ze mimořádně chytře vymyšlené a navýsost praktické vozy, schopné posloužit jak početnější rodině, tak živnostníkovi, stejně jako třeba aktivnímu páru pro převoz sportovního náčiní. A jedno myslím mimořádně povedené MPV právě dorazilo do Čech. S interiérem Mercedesu a cenou Octavie. Pojďme se na něj podívat společně.

Interiér, který auto posouvá o dvě třídy výše

Dongfeng Forthing U-tour, jak se nové MPV na českém trhu jmenuje, se popravdě docela vymyká všemu, co jsme dosud měli (za podobnou cenu) možnost testovat. Věděl jsem již předem pochopitelně z reklamních materiálů, co nás zhruba čeká (a že na interiéru si dali tvůrci mimořádně záležet), ale žádná fotografie ani video vás nepřipraví na to, až převezmete klíčky od českého zastoupení a poprvé otevřete dveře. Přiznám se, že mi ujelo „wow“, a zdaleka nebylo poslední toho odpoledne.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Takto provedený interiér se totiž zcela vymyká „spotřební kategorii“, naprosto harmonicky by se totiž vyjímal u jakékoli prémiové značky s cenovkou minimálně o půl milionu vyšší. Minimálně. Ekologická bílá kůže, dokonale zpracovaná sedadla v podle mne logičtějším uspořádání 2+2+3 nabízí čtyřem pasažérům nebývalý komfort. Do třetí řady se pak usadí bez problémů dva dospělí, v případě dětí či štíhlé dámy si klidně jedno místo přidejte. Místo pro kolena? Všude dostatečně. Tajemství je ukryto tady:

Velkorysý rozvor znamená dostatek místa ve všech třech řadách

Vcelku kompaktní vůz (délka x šířka x výška: 4 850 x 1 900 x 1 715 mm) totiž vyniká rozvorem 2 900 mm. Téměř třímetrová hodnota bývá k vidění spíše u elektromobilů, aby bylo možno do podlahy vměstnat baterii. U spalovacích motorů má mnoho sedmimístných konkurentů U-touru rozvor kratší (pro srovnání náš Kodiaq: 2 789 mm), čímž právě trpí cestující v poslední řadě sedadel. Která tak bývají vyhrazena většinou jenom dětem. Mimochodem, Dacia Jogger má stejných 2 900 mm. Náhoda?

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Dacia Jogger se ale ani nepřibližuje provedení interiéru, jaké najdeme u U-touru. Přední sedadla mají krom vyhřívání a ventilace i masážní funkci, sedadla ve druhé řadě se musí již obejít bez masáže, výhřev a ventilace jim však zůstává. A elektrické ovládání k tomu, navíc s možností odsunutí do strany podobně, jako to mají luxusní autokary. Výsledkem je pak neuvěřitelně komfortní posezení. Naše fotografie v galerii myslím názorně dokazují, že v otázce interiéru míří výrobce hodně, hodně vysoko.

David Kubrt v podobném šoku. A v nadšení z jízdních vlastností

A protože jsme chtěli znát i názor spolupracovníka redakce Davida Kubrta, rozdělili jsme si zápůjčku vozu rovným dílem. Zkrátím to: Davidovi při prvním otevření neujelo „wow“ jako mně, ujelo mu něco ryze českého, žel nepublikovatelného. A i on, s více než 25 letou praxí a řízením snad všeho, co se v Evropě dá se čtyřmi koly najít, byl v lehkém šoku z úrovně zpracování a kvality materiálů. „Kolik že to stojí???“ byla první otázka směrem ke mně. „815 tisíc, takhle jak to vidíš.“ – „To není možný.“ Skoro si to myslím také.

Čínské SUV za pár korun se dostalo na náš trh a zostudilo Mercedes G63 AMG. Pološílený Kubrt porušil tabu a postavil obě auta proti sobě

Ale možné to je, „prolezli“ a projeli jsme Dongfeng Forthing U-tour tam a zpátky a krom fantastického interiéru jsme byli i nadšení z toho, jak příjemně a bezproblémově „to celé“ jezdí. Přeplňovaná patnáctistovka (zřejmě tatáž, jaká pohání již testované SUV T5 EVO) s maximálním výkonem 145 kW a kroutícím momentem 285 Nm bez problémů rozpohybuje 1 550 kilogramů, které U-tour váží. Opět analogie k T5 EVO: tam to bylo 1 600 kg, obě hodnoty jsou přitom více než příznivé – na tak velká auta.

U-tour nemá na českém trhu přímou konkurenci

Suma sumárum: Dongfeng Forthing U-tour nemá s cenou 814 900 korun za takto opulentně vybavené sedmimístné MPV v podstatě přímou konkurenci na českém trhu. Staria od Hyundai je sice až devítimístná, ale také citelně dražší. O Multivanu nemluvě. Navíc dostat VW Multivan do podobně luxusně vypadajícího interiéru znamená připravit si další nemalý balík peněz. Co zbývá? Za plus minus 800 tisíc zřejmě nic. Nebo alespoň mne nic nenapadá. Pomůže mi někdo z vás s nějakým tipem?

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Univerzální auto pro život i podnikání

Jinými slovy, pokud si potrpíte na světlé a kožené (jakkoli tady jde o tzv. eko kůži) interiéry, potřebujete tu a tam více než pět míst nebo o víkendu chcete s partnerkou „hodit kola dozadu“ (zcela sklopená druhá i třetí řada sedadel: 2 650 litrů, délka podlahy téměř 2 metry) a vyjet někam do hor – pro tohle všechno je U-tour ideální. Dovedl bych si ho představit i jako luxusní taxi nebo hotelový shuttle pro prestižní hotelový řetězec. Za komfort, provedení ani jízdu se totiž opravdu nemusí stydět.

Jak to vidíte vy, není škoda, že evropští výrobci tuto kategorii vozidel opustili? A co říkáte na první MPV z Číny u nás? Dejte nám vědět váš názor v diskusi pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií

Co říkáte na první čínské MPV v Čechách?

Zdroj: Dongfeng ČR,
Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články