Tesla Cybertruck končí: Je omylem lidstva a propadákem století. Z milionu zájemců jich 950 tisíc objednávky zrušilo

Vůz Tesla Cybertruck místo revoluce přinesl jen obří zklamání, protože 950 tisíc z původního milionu zájemců nakonec objednávku zrušilo.

i Zdroj fotografie: Lcaa9 / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Přiznám se, že když jsem Cybertruck poprvé viděl, napadlo mě, že Elon Musk možná strávil až moc času sledováním sci-fi filmů. Revoluční elektrický pick-up, který měl změnit automobilový svět? Hezky řečeno, jenže realita se od té doby nějak zasekla na půli cesty.

Sliby byly obrovské: milion nadšených zájemců ochotných zaplatit zálohu a čekat. Realita? Po čtyřech letech čekání nakonec většina řekla: „Díky, nechci.“ Z více než milionu zájemců nakonec Cybertruck koupilo jen asi 25 tisíc lidí. Ano, počítáte dobře – skoro 950 tisíc lidí se otočilo na podpatku a šlo jinam.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Cena byla největší past. V redakci AutoŽivě jsme si ze začátku říkali: 39 900 dolarů (asi 920 000 Kč) za revoluci na kolech? Skvělá nabídka. Jenže pak přišla studená sprcha, když Tesla cenu zvedla na více než 60 tisíc dolarů (cca 1 400 000 Kč). Spočítali jsme si to: zdražení přes 50 %. Evidentně Tesla spoléhá na nekonečnou trpělivost a bezedné kapsy svých fanoušků.

Parametry jak aprílové počasí a čekání na Godota

Už při představení Cybertrucku jsem měl pocit, že Tesla slibuje hory doly. Parametry jako dojezd nebo speciální funkce se pak měnily častěji než aprílové počasí. Sociální sítě plné stížností zklamaných zákazníků mluví za vše. Jeden z nich na Facebooku napsal: „Čekal jsem skoro pět let, ale za ty nervy už mi to nestojí. Cybertruck už nechci ani vidět.“

Cybertruck se ukázal světu v roce 2019, ale od té doby to bylo jen odkládání výroby a spousta slibů. Pořád se něco ladilo, dolaďovalo, posouvalo. V redakci jsme zjistili, že průměrná čekací doba přesáhla čtyři roky. Upřímně, kolik z nás má nervy čekat takto dlouho na auto?

Design? Jako z dětské kresby

Poprvé, když jsem Cybertruck uviděl na autosalonu, říkal jsem si: „To snad není pravda.“ Auto vypadá, jako by ho někdo načrtl během obědové pauzy. Naše redakční anketa to potvrdila: skoro 70 % čtenářů označilo design za spíš negativní. Jeden z vás nám dokonce napsal: „Když jsem to auto poprvé viděl, myslel jsem, že je to nějaký aprílový žert. Pak jsem pochopil, že není.“

Navíc první vyrobené kusy měly tolik problémů s kvalitou, že zákazníci je začali vracet. Oslovili jsme proto člověka z branže – vedoucího prodeje konkurenční automobilky. Ten pro AutoŽivě řekl jasně: „Cybertruck je dokonalá ukázka toho, jak firma může marketingem zaujmout celý svět, ale pak to celé totálně pokazit. Tesla udělala obrovský humbuk, ale výsledek je obrovské zklamání.“

Tesla na rozcestí: Co dál, Elone?

Tenhle masivní odchod zákazníků je pro Teslu tvrdá lekce. Cybertruck měl být jejím novým trumfem, jenže místo triumfu přišla ostuda. V redakci se shodujeme, že firma teď musí rychle jednat a napravit vztahy se zákazníky. Jinak riskuje, že důvěra lidí půjde definitivně dolů.

Co říct závěrem? Cybertruck měl být revoluční, jenže zatím připomíná spíš průšvih. A to nejen pro zákazníky, ale hlavně pro Teslu samotnou.

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články