Víte, že si ženy skutečně vybírají různé typy vozů podle svého věku? Víme, které z nich volí malé hatchbacky, či kombíky a které nutně potřebují velká SUVčka.
Tuto neděli slaví svůj svátek maminky, kterých na silnicích potkáváme každý rok více a více. Četnost ovlivňuje zejména jejich věk, který se každým rokem zvyšuje. V roce 2023 se vyšplhal už na průměrných 30,4 let. Velký boom je vidět i na sekundárním automobilovém trhu, kde významně roste poptávka v tomto segmentu. Například v AAA AUTO se v pětiletém srovnání prodeje ženám za první čtyři měsíce letošního roku již téměř zdvojnásobily. Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce kombi a po čtyřicítce SUV. Vyplynulo to z dat skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Počet maminek se zájmem o koupi vozu roste
„Celosvětově roste průměrný věk, kdy si ženy pořizují děti. Výjimkou už nejsou ani ženy před padesátkou. Faktorů, které to ovlivňuje, je více, ale roste díky tomu i počet aktivních řidiček a nám i počet zákaznic – maminek, které si u nás vybírají auto, často i se svými ratolestmi. Když se podíváme na vývoj počtu prodaných aut ženám za první čtyři měsíce, tak jejich počet stoupnul za posledních pět let na téměř dvojnásobek. Výrazně pak roste právě počet maminek,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
A doplňuje, jaké typy aut si mámy vlastně pořizují: „Čím starší maminka, tím větší pravděpodobnost, že si vybere robustnější vůz, jako třeba SUV. Na výběr vozu má samozřejmě vliv i mnoho dalších faktorů od počtu dětí a jejich stáří přes bezpečnostní a komfortní prvky až po cenu nebo počet najetých kilometrů na tachometru vozu.“
Benzín, kombíky a škodovky na prvním místě
Průměrný věk české mámy je 30,4 let, proto se odborníci z AAA AUTO zaměřili na prodeje ženám ve věku 26 až 36 let. Tyto ženy si nejčastěji vybírají vozy kombi (34 %), pak hatchbacky (31 %) a SUV (19,3 %). Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Octavia (12,4 %), Škoda Fabia (7,2 %) a Hyundai i30 (4,5 %). Nadpoloviční většina vybírá auta v benzínu (51,5 %) a alternativní paliva mámy až na výjimky neřeší.
Co ale mámy řeší, to je výbava. „S dětmi se potřebujete soustředit především na plynulou jízdu, protože obzvláště ty malé prostě ne vždy spí a pak něco za jízdy potřebují. Proto si taky 62 % žen ve věku od 26 do 36 let u nás kupuje vozy s tempomatem, 40 % nedá dopustit na parkovací senzory a třetina od nás neodjede bez vozu s automatickou převodovkou,“ uzavírá Karolína Topolová.