Kdo s autem ujede přes 1 000 000 kilometrů, dostane od výrobce nový model zdarma? Ano, je to realita – a už to začalo

Pečlivě se starat o své auto a trávit v něm zároveň co nejvíce času může být zajímavá cesta, jak se dostat k novému vozu. Přesně jako v tomto případě.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Zdá se to jako téměř dokonalá cesta k novému vozu: o ten stávající se starat s co možná nejvyšší péčí, ujet přes milion kilometrů a pak uzavřít s automobilkou snovou dohodu, výhodný obchod. Spočívající v tom, že odevzdám svůj zachovalý, jakkoli nemálo jetý vůz továrně a na oplátku od ní dostanu zcela nový model. S pár kilometry na tachometru. Vypadá to jako nemožné? Vůbec ne. Dokonce to není ani nic výjimečného. Pojďme se na jeden naprosto ukázkový příklad podívat s AutoŽivě.cz společně.

Výrobce umí ocenit vzornou péči a milion na tachometru

A musím se rovnou přiznat, že mne to celé možná i malinko inspiruje. V době, kdy se mění celý autoprůmysl, budou čím dál víc vzácné modely, které by se daly nazvat „klasickými“ a jejichž majitelé se o ně tak dobře starali, že vydrželi onu sedmimístnou metu na tachometru. Dokonce ještě kus navíc. A výrobci si je milerádi vezmou zpátky, aby je mohli rozebrat a podrobit důkladné analýze. Případně potom vystavit v některém z firemních muzeí jako doklad trvanlivosti a odolnosti daného modelu.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Nesmrtelný Mercedes najel přes milion kilometrů. Odometr po překročení hodnoty 999 999 km nevěděl, co má ukázat

Známý je případ s Mercedesem řady W124, dokonce s několika exempláři tohoto typu, které neměly s milionem kilometrů (speciálně v dieselové/atmosfericky plněné verzi) opravdu žádný problém. A Mercedes to velmi rád dával na odiv a používal v reklamě. Podobně jsou na tom velké pick-upy/ SUV ve Spojených státech, jejichž masivní V8 motory pracují celý život v podstatě v pásmu ideálních otáček. A ten milion dají také. S litrovými tříválci dopovanými turbem v malé Fabii/Peugeotu/doplňte další dle libosti to zřejmě moc nepůjde.

Velké osmiválce ve velkých pick-upech vydrží opravdu hodně

Ale třeba s takovou Toyotou Tundra, což je pro americký trh postavený pick-up, zřejmě bez problémů ano. Své o tom ví jistý Victor Sheppard, americký doručovatel pracující pro ropné společnosti. Jeho příběh se stal do slova a do písmene legendou. Začal v roce 2007, kdy si pořídil první Toyotu Tundra a díky svým ročním nájezdům přes 200 tisíc kilometrů (cestou necestou) tento vůz doslova otestoval na hraně možností. A podotýkám, se zásilkami pro svého zaměstnavatele na korbě auta. Ne, tohle není testování ve sterilním prostředí.

i

Test Ford F-150: Gigantický velepickup předčil naše očekávání. Nejraději by sežral všechna kolemjedoucí auta

Finále? Osm válců s objemem 5,7 litru, stejně jako celé auto dalo ve finále bez problémů 1 milion mil, což odpovídá 1,6 milionu kilometrů. A když americké zastoupení Toyoty tuto skutečnost prostřednictvím svého prodejce zjistilo, neváhalo „mírně ojetý“ pick-up od Shepparda odkoupit. Respektive jej vyměnilo za zcela nový model. Navíc to má pikantní zápletku: tuto darovanou Tundru si Victor nechal pro „soukromé ježdění“ (nebudete přece ničit něčí dárek) a sám si pořídil další, novou.

Zajímavá inspirace, aneb od teď v inzerátech „od 500 000 km nahoru“?

To si asi u něj doma musíte připadat jako v malém Toyota dealerství. Zkrátím to: i na této další Tundře najel opět v přepočtu z mil 1,25 milionu kilometrů. Ano, ten člověk se volantem očividně živí. Ale co dál? Dalo by se takto fungovat „donekonečna“? Zřejmě i Toyotě by po čase došla chuť, jakkoli reklama je to k nezaplacení. Tundra ale není malý Yaris, její cena se u nás pohybuje téměř vždy nad dvěma miliony korun. A u speciálních edicí umí rychle vystoupat výše.

Nejlepší motor světa 1.9 TDI – svatý grál všech mechaniků najel 700 000 km v Golfu a je stále ve skvělém stavu

Přesto: pokud bych měl v garáží nějaké velmi zajímavé auto a na tachometru mi svítilo například 400 000 kilometrů a více, je zajímavá myšlenka zkusit ten milion dotáhnout. A průběžně informovat prodejce/dovozce. Celkem věřím tomu, že mimořádně zachovalé auto s milionovým nájezdem by pro jejich marketing mohlo být atraktivní. Že bych se začal v inzerátech poohlížet zcela opačným směrem, tedy po mimořádně jetých (nikoli ojetých) kouscích? Popravdě, začínám o tom uvažovat. Ostatně, jak to máte vy? Jaký největší nájezd se vám na jednom autě povedlo zrealizovat?

Kolik jste na jednom autě najeli nejvíc kilometrů?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články