Hybrid, který mění pravidla hry. Corolla Touring dokazuje, že nemusíte volit mezi nejistou budoucností dieselů a kompromisy elektromobilů. Je tohle opravdu ideální kombi?
Ano, musím se vám hned v úvodu k něčemu přiznat. Jsem dlouholetý obdivovatel hybridní technologie Toyoty jako zkrátka něčeho, co se na první (druhý, třetí) pohled tváří poměrně složitě (a ono to také složité v podstatě je), ale co přitom funguje nečekaně spolehlivě, efektivně a navýsost vstřícně k potřebám svých majitelů. Tak trochu značka ideál. A z modelů Toyoty mne již dlouho fascinuje ta téměř nejznámější: Corolla. Proč je vlastně stále tak oblíbená? Pojďme se na to podívat společně.
Němci mají VW a Golf, Japonci Toyotu a Corollu
Troufnu si tvrdit, že tím, čím je pro Volkswagen model Golf, je pro Toyotu právě Corolla. Pravda, s několika rozdíly: Corolla postupem času celkem „nabobtnala” a výrazně narostla do všech rozměrů (a její příbuzná RAV4 ještě jednou tolik), zatímco Golf se zvětšoval celkem umírněně. Na druhou stranu Japonci dovedli techniku hybridu pod kapotou Corolly takřka k dokonalosti a každý nový model je o kus lepší než ten minulý. Což se o Golfu tedy opravdu říci nedá.
Oba modely však začínaly jako kompaktní hatchbacky, a zatímco Golf si drží v zásadě stále stejnou modelovou skladbu (až na modely Plus/Van), Corolla se postupně rozšířila například o prostorné, proti původním skromným hatchbackům celkem velké kombi. O němž se osobně domnívám, že je tak trochu černým koněm Toyoty na českém trhu. Svou velikostí totiž dostačí potřebám drtivé většiny rodin, které přitom nezruinuje ani provozními náklady.
Pokud jezdím pod 5 litrů benzínu na 100 km, k čemu mi je potom diesel?
Průměrných 4,5 litru na 100 kilometrů pak ukazuje sílu hybridu v nejlepším světle. K čemu diesel, nebo dokonce elektromobil, když existuje takovýto pohon? Ať se na mně všichni nadšenci do TDI nezlobí, ale v porovnání s hybridem Toyoty působí jejich naftové motory jako opravdový relikt minulosti. Hybridní pohon Toyoty v Corolle totiž vnímám jako logickou a praktickou volbu, která nevyžaduje radikální změnu zvyklostí (žádné nabíječky) a zároveň nabízí klidný provoz i úsporu paliva. Souhlasíte se mnou?
Aktuální cenové zvýhodnění: nemalých 150 000 korun
Když navíc její pořízení je za zcela stejné, nebo dokonce nižší peníze nežli u konkurence. A pořizovací cena pro mne zůstává (jako zřejmě pro většinu zájemců) jedním z určujících faktorů při výběru nového auta. Pokud Corollu Hybrid postavím vedle hlavních konkurentů – Škody Octavia, Volkswagenu Golf Variant a Peugeotu 508 Break – není mezi nimi velký rozdíl. Navíc aktuálně poskytuje Toyota akční slevu 100 000 korun na všechny modely Corolla.
Model | Základní cena (Kč) | Typ pohonu |
---|---|---|
Toyota Corolla Hybrid | ~790 000 | hybrid |
Škoda Octavia | ~780 000 | benzin/mild-hybrid |
VW Golf Variant | ~790 000 | benzin/mild-hybrid |
Peugeot 508 Break | ~900 000 | hybrid |
V aktuální nabídce na českém trhu jen stěží najdu konkurenční model, který by všechny tyto vlastnosti nabídl v podobně atraktivním balení. Když mohu mít za necelých 800 000 Corollu Touring v edici GR SPORT, se zcela dokonalým interiérem a sedačkami téměř jako v Audi RS? Se spotřebou pod 5 litrů a téměř rovnou podlahou kufru, který moje kolo „spolkne” jako nic? Za mne je tohle auto téměř značka ideál, a to i v porovnání s Golfem nebo Octavií. Ostatně dnes již podruhé: souhlasíte?