Nový Opel Corsa Hybrid si bere to nejlepší z obou světů – nízkou spotřebu a skvělou cenovku. V čem je jeho tajná zbraň?
Ano, už slyším pána tamhle vzadu u monitoru, že nová Corsa vlastně není Corsa. Ale „jen“ přeznačkovaný Peugeot 208, s ohledem na to, že jak Opel, tak Peugeot patří pod koncern Stellantis. A ano, na první i druhý pohled je patrné, že oba vozy mají „něco málo“ společného. Jenže. Jakkoli se mi nová 208 vždy enormně líbila – a dodnes se na tom nic nezměnilo – ve finále bych se možná přiklonil ke Corse. Což je něco, co bych ještě nedávno takřka vyloučil. Ptáte se, kde nastala ta změna? Vysvětlím za okamžik, nenechte se prosit.
Dvě verze mild-hybridu, obě se skvělou spotřebou
U aut totiž možná více než jindy platí, že někdy zkrátka není nad osobní zkušenost. A protože novou 208 (v té kouzelné žluté hořčicové barvě, kterou jsem si osobně okamžitě pojmenoval „Dijon“) má moje kamarádka a jel jsem s ní již několikrát, nezbývalo, než si zkusit Corsu. Šance k tomu se mi naskytla nedávno, při debatě s jedním dealerem, který má krom Mazdy v portfoliu právě i Opel. A showroom s nádhernou Mazdou MX-5, mimochodem. Ale já jsem tentokrát mířil o kus níže. „Půjčíte mi ji na víkend?“ „Je vaše,“ zněla odpověď. A jak to dopadlo?
Na malé auto do města velmi interesantní pohonné jednotky
Co mne na Corse hned v úvodu opravdu zaujalo, byly (na tak malé auto) velmi zajímavé parametry: Hybridní verze (tu jsem měl půjčenou) využívá mild-hybrid technologii s napětím 48 V, což jí umožňuje stlačit spotřebu paliva na 4,5 l/100 km (kombinovaná hodnota dle výrobce). Zajímavé navíc je, že Opel nabízí rovnou dvě výkonnostní verze hybridu: 110 koní a 136 koní. Už základní výkon ale zajišťuje solidní dynamiku nejen ve městě, ale i při jízdě po dálnici.
Nicméně hybrid mi dává smysl především ve městě, kde (pokud je dobře navržený a sestavený) zajistí z velké části bezemisní provoz. A o to především jde. Nová Corsa se tak dostává do hájemství třeba Yarisu od Toyoty, případně nového (a velmi zajímavého) MG3 Hybrid, které jsem měl možnost také vyzkoušet. Proti němu je však Corsa přece jen o trochu větší a dospělejší vůz. Jak si ale stojí v porovnání s ostatní konkurencí? Připravil jsem pro vás malou srovnávací tabulku:
Model | Cena | Výkon (k) | Spotřeba (l/100 km) | Pohon |
---|---|---|---|---|
Opel Corsa Hybrid | od 465 000 Kč | 110 / 136 | 4,5 l/100 km | benzín (mild-hybrid) |
Dacia Sandero | od 309 000 Kč | 91 | 5,3 l/100 km | benzín |
Škoda Fabia | od 369 900 Kč | 80 / 110 | 5,4 l/100 km | benzín |
Citroën C3 | od 329 900 Kč | 83 / 110 | 5,2 l/100 km | benzín |
Hyundai i20 | od 359 990 Kč | 84 / 100 | 5,2 l/100 km | benzín |
O něco vyšší cenu vyváží moderní pohonná jednotka
Jak je vidět, Opel Corsa Hybrid je sice o něco dražší než úplný základ řady, jakým je třeba Sandero či Fabia, nicméně nabízí jednoznačně modernější hybridní techniku a jako bonus nižší spotřebu. A navíc. Kdo jste někdy v poslední době kupoval auto, víte moc dobře, že ceníková cena je opravdu jen ceníková. Všechny ty slevy, balíčky, promo akce (a šikovné jednání s dealerem, nutno dodat) dokáží vykouzlit desítky tisíc dolů, někdy i víc. U Sandera to popravdě už moc nepůjde, tam je cena opravdu na hraně možného.
Pro mne osobně by tak Corsa, s přihlédnutím k opravdu moderní technice pod kapotou, byla z malých vozů zřejmě jedním z nejvážnějších favoritů. Ano, uvnitř nejásám nad tvrdými plasty a vadí mi malý displej přístrojové desky (Stellantis: zlobím se!!!), ale chápu, tohle není Audi. Ale to ani cenovkou. Je to moderní, malé, bezpečné auto s promyšleným pohonem, do města jako dělané, které se současně neztratí ani na dálnici. A jak osobně vždy vyzdvihuji Fabii v této kategorii, tato hybridní Corsa je českému bestselleru minimálně důstojným soupeřem. Souhlasíte?