Levný mild hybrid skutečně nemusí být importovaný z čínského trhu. Jasným důkazem je novinka s italskými kořeny, která vyniká úžasnou spotřebou a ve své kategorii i pozoruhodným komfortem.
Fiat v letošním roce vyrukoval s novinkou v podobě hybridní šestistovky. A vzhledem k tomu, že se v případě tohoto malého SUV jedná o jeden z nejlevnějších hybridů, rozhodla se vám reakce AutoŽivě tento model více přiblížit. Podle slov představitelů automobilky je nový Fiat 600 reakcí na poptávku evropských zákazníků po kompaktních, komfortních, a především úsporných automobilech se zacílením především na město a běžné kratší trasy za prací, na nákupy apod.
Super cena a přívětivý zavazadelník
Faktem je, že nová šestistovka předvádí moc pěkný moderní až stylový design, s výbavou na tom není vůbec špatně a k tomu láká potenciální majitele na cenovku, která začíná na 549 900 korunách. A přiznejme si, že to je v případě hybridního SUVčka skutečně konkurenceschopná cifra.
Vůz měří na délku 4,17 metru, široký je 1,78 metru a na výšku má metr a půl. Žádný obr to na pohled není, ale v interiéru to s prostorem není žádná tragédie. Fiat 600 odveze čtyři dospělé lidi a za pátými dveřmi ukrývá zavazadelník s objemem 360 litrů, což je pro příklad bezmála stejná porce prostoru jako například v hatchbacku Volkswagen Golf.
Spotřeba jen nad čtyřmi litry
Výrobce nadělil Fiatu 600 Hybrid agregát 1.2 Turbo, a to ve dvou variantách výkonu. V základní verzi nabízí toto SUV 110 koní a ve vyšší verzi La Prima pak 145 koní. Je evidentní, že to není žádný sprinter, ale to ani není ambice tohoto Fiatu. Daleko zajímavější je pohled na jeho spotřebu, která činí v kombinovaném režimu 4,4 litru, ale na okreskách je možné si sáhnout i na 4,1 litru. Vůz je mild hybrid, takže jeho elektromotor se jako obvykle zapojuje do rozjezdu a svoji roli sehrává ještě při parkovacích manévrech. Motor spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Výbava v příplatkových verzích cenou pořádně zamává
Základní verzi Fiatu 600 Hybrid s označením Pop můžete skutečně mít za 549 900 korun. Ale pokud budete bazírovat na lepší výbavě například v podobě LED světlometů, velkého dotykového displeje s formátem 10,25 palce nebo asistenčních systémů, pak budete muset sáhnout po některé vyšší variantě, a to buď Icon, či La Prima. A tady už se bavíme o cenovce v rozpětí 688 900 až 768 900 Kč.
Vůz může být s ohledem na příplatky vybavený elektrickými bočními zrcátky, dešťovým senzorem a parkovacími senzory, ale třeba i koženým volantem a detekcí chodců. Záruka na Fiat 600 Hybrid je přitom pětiletá nebo až do nájezdu 200 000 km, což je ve srovnání s konkurencí v dané kategorii celkem příjemný benefit.
Klid, komfort i dostatečná dynamika
Ale co vás určitě zajímá, to je dojem z jízdy v novém Fiatu 600 Hybrid. Dalo by se říci, že vše je v tomto voze vyladěné na komfort. A to od podvozku přes výrazný posilovač řízení až po zdařilé odhlučnění. Auto se chová v zatáčkách stabilně, má malý rejd a dokonce působí v rámci jízdy nečekaně svižným dojmem. Rozhodně má i ve slabší variantě dostatek dynamiky pro bezpečné předjíždění.
Chlapům vyhovuje zavazadelník a spotřeba, ženám bezpečí a řízení
Jsou ale stejného názoru i respondenti ankety AutoŽivě, kteří již mají s novou hybridní šestistovkou vlastní zkušenost? Petr Válek z Prahy si auto rozhodně pochvaluje, a to slovy: „Podívejte, hledal jsem SUV v hybridu pod 600 000 korun. A Fiat mě oslovil pěkným neokoukaným designem i spotřebou, kdy mohu za sebe potvrdit, že vážně nepřekročí 5 litrů. Kufr je dostatečně velký i na kočárek a chválím i propracovaný sytém úložných prostor a schránek v kabině.“
Řidička Alena Sýkorová ze Zlína má v případě Fiatu 600 Hybrid také jasno: „Vzala jsem model Icon a vůbec toho nelituji. Dobře svítící LED světla a praktický infotainment se hodí neustále. Řízení je pro ženskou perfektní, parkování vzhledem k velikosti auta a senzorům bez stresu. Navíc se v městském chaosu na vozovkách cítím bezpečně díky asistentům, které v mém Fiátkovi nechybí.“
Dobře zacílený vůz
Když se souhrnně dívám na to, co řidičům Fiat 600 Hybrid přinesl, mám z jeho dispozic radost. Není jen pěkný na oko, ale v zásadě je hodně poplatný době i cílovým zákazníkům. Nehraje si na něco, čím být nemá. Je to prostě pohodlný parťáček určený na zpevněné vozovky, který bude patrně nejvíc vidět ve městech. A patrně nebudu daleko od pravdy, když si troufnu tipnout, že nejčastěji za jeho volantem uvidíte ženy. Právě jim bude dělat radost jeho tichost a pohodlnost v rámci řízení, nehledě na spotřebu, který musí potěšit úplně všechny motoristy. Stejně jako základní cena Fiatu 600 Hybrid.
							                                
