Cenovka Dacie, design z Itálie. Nové SUV ukazuje, že levné nemusí znamenat „nízkorozpočtové“ – nejkrásnější ve své třídě?

Levný mild hybrid skutečně nemusí být importovaný z čínského trhu. Jasným důkazem je novinka s italskými kořeny, která vyniká úžasnou spotřebou a ve své kategorii i pozoruhodným komfortem.

i Foto: Fiat / AutoŽivě
                   

Fiat v letošním roce vyrukoval s novinkou v podobě hybridní šestistovky. A vzhledem k tomu, že se v případě tohoto malého SUV jedná o jeden z nejlevnějších hybridů, rozhodla se vám reakce AutoŽivě tento model více přiblížit. Podle slov představitelů automobilky je nový Fiat 600 reakcí na poptávku evropských zákazníků po kompaktních, komfortních, a především úsporných automobilech se zacílením především na město a běžné kratší trasy za prací, na nákupy apod.

Super cena a přívětivý zavazadelník

Faktem je, že nová šestistovka předvádí moc pěkný moderní až stylový design, s výbavou na tom není vůbec špatně a k tomu láká potenciální majitele na cenovku, která začíná na 549 900 korunách. A přiznejme si, že to je v případě hybridního SUVčka skutečně konkurenceschopná cifra.

iZdroj fotografie: Foto: Fiat / AutoŽivě

Vůz měří na délku 4,17 metru, široký je 1,78 metru a na výšku má metr a půl. Žádný obr to na pohled není, ale v interiéru to s prostorem není žádná tragédie. Fiat 600 odveze čtyři dospělé lidi a za pátými dveřmi ukrývá zavazadelník s objemem 360 litrů, což je pro příklad bezmála stejná porce prostoru jako například v hatchbacku Volkswagen Golf.

Spotřeba jen nad čtyřmi litry

Výrobce nadělil Fiatu 600 Hybrid agregát 1.2 Turbo, a to ve dvou variantách výkonu. V základní verzi nabízí toto SUV 110 koní a ve vyšší verzi La Prima pak 145 koní. Je evidentní, že to není žádný sprinter, ale to ani není ambice tohoto Fiatu. Daleko zajímavější je pohled na jeho spotřebu, která činí v kombinovaném režimu 4,4 litru, ale na okreskách je možné si sáhnout i na 4,1 litru. Vůz je mild hybrid, takže jeho elektromotor se jako obvykle zapojuje do rozjezdu a svoji roli sehrává ještě při parkovacích manévrech. Motor spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou.     

iZdroj fotografie: Foto: Fiat / AutoŽivě

Výbava v příplatkových verzích cenou pořádně zamává

Základní verzi Fiatu 600 Hybrid s označením Pop můžete skutečně mít za 549 900 korun. Ale pokud budete bazírovat na lepší výbavě například v podobě LED světlometů, velkého dotykového displeje s formátem 10,25 palce nebo asistenčních systémů, pak budete muset sáhnout po některé vyšší variantě, a to buď Icon, či La Prima. A tady už se bavíme o cenovce v rozpětí 688 900 až 768 900 Kč.

iZdroj fotografie: Foto: Fiat / AutoŽivě

Vůz může být s ohledem na příplatky vybavený elektrickými bočními zrcátky, dešťovým senzorem a parkovacími senzory, ale třeba i koženým volantem a detekcí chodců. Záruka na Fiat 600 Hybrid je přitom pětiletá nebo až do nájezdu 200 000 km, což je ve srovnání s konkurencí v dané kategorii celkem příjemný benefit.

Klid, komfort i dostatečná dynamika

Ale co vás určitě zajímá, to je dojem z jízdy v novém Fiatu 600 Hybrid. Dalo by se říci, že vše je v tomto voze vyladěné na komfort. A to od podvozku přes výrazný posilovač řízení až po zdařilé odhlučnění. Auto se chová v zatáčkách stabilně, má malý rejd a dokonce působí v rámci jízdy nečekaně svižným dojmem. Rozhodně má i ve slabší variantě dostatek dynamiky pro bezpečné předjíždění.

Chlapům vyhovuje zavazadelník a spotřeba, ženám bezpečí a řízení

Jsou ale stejného názoru i respondenti ankety AutoŽivě, kteří již mají s novou hybridní šestistovkou vlastní zkušenost? Petr Válek z Prahy si auto rozhodně pochvaluje, a to slovy: „Podívejte, hledal jsem SUV v hybridu pod 600 000 korun. A Fiat mě oslovil pěkným neokoukaným designem i spotřebou, kdy mohu za sebe potvrdit, že vážně nepřekročí 5 litrů. Kufr je dostatečně velký i na kočárek a chválím i propracovaný sytém úložných prostor a schránek v kabině.“   

iZdroj fotografie: Foto: Fiat / AutoŽivě

Řidička Alena Sýkorová ze Zlína má v případě Fiatu 600 Hybrid také jasno: „Vzala jsem model Icon a vůbec toho nelituji. Dobře svítící LED světla a praktický infotainment se hodí neustále. Řízení je pro ženskou perfektní, parkování vzhledem k velikosti auta a senzorům bez stresu. Navíc se v městském chaosu na vozovkách cítím bezpečně díky asistentům, které v mém Fiátkovi nechybí.“  

Dobře zacílený vůz

Když se souhrnně dívám na to, co řidičům Fiat 600 Hybrid přinesl, mám z jeho dispozic radost. Není jen pěkný na oko, ale v zásadě je hodně poplatný době i cílovým zákazníkům. Nehraje si na něco, čím být nemá. Je to prostě pohodlný parťáček určený na zpevněné vozovky, který bude patrně nejvíc vidět ve městech. A patrně nebudu daleko od pravdy, když si troufnu tipnout, že nejčastěji za jeho volantem uvidíte ženy. Právě jim bude dělat radost jeho tichost a pohodlnost v rámci řízení, nehledě na spotřebu, který musí potěšit úplně všechny motoristy. Stejně jako základní cena Fiatu 600 Hybrid.      

Pořídili byste si italský hybrid, nebo byste spíše sáhli po docela jiném voze?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články