Nové modely aut by neměly být tlačené jen emisními normami, ale především požadavky zákazníků. Ford si je toho vědom a připravuje řadu novinek.
V posledních měsících přichází jedna automobilka za druhou se zcela radikálními změnami své strategie. Jako by se najednou všichni hráči zalekli výhradního tlaku na produkci elektromobilů a řeší, jak se vymanit ze situace, která nikam nevede. Prodej elektrický aut se nevyvíjí dobře, dominanci zde přebírají čínské automobilky, a tak nezbývá než přijít s náhradním plánem.
Také automobilový gigant Ford nedávno oznámil, že připravuje návrat hned několika modelů se spalovacími motory a hybridy. A to v rámci celého portfolia variant – od sedanů přes hatchbacky až po kombíky. Celý plán má být podle zákulisních informací založený i na technologické spolupráci s Volkswagenem.
Náklady spolu s prostorností na prvním místě
Není tomu tak dávno, kdy Ford ze své nabídky odřízl řadu klasických a kdysi oblíbených modelů, jako je Focus, Fiesta, nebo třeba Fusion. Z mého pohledu to byla velká škoda, protože tyto vozy měly dlouhou řadu svých věrných fanoušků a dlouhodobě se na silnicích osvědčily v rámci praktičnosti i jízdních vlastností. Teď se ale Ford rozhodl, že pestrost nabídky obnoví a znovu přinese masově oblíbená vozidla dokonce s benzínovými a dieslovými motory včetně hybridů.
Můžeme tedy očekávat, že v současné době nejprodávanější vozy od Fordu v podobě modelů Puma a Kuga brzy doplní i další modely, které si nejen evropské, ale v našem případě především české domácnosti přejí. A po čem všichni křičí? Po prostornosti, komfortu, a především po malých provozních nákladech, které ale nebudou založené na plně elektrickém pohonu.
Zatím jen pro čínské řidiče
První, na co se můžeme těšit, by měl být zcela nový hybridní Ford Mondeo, který se má do roka objevit na našem trhu jak v provedení kombi, tak sedan. Faktem je, že nové Mondeo již existuje, ale zatím je k mání jen v Číně a několika dalších asijských trzích. Vůz má pod kapotou motorizaci 2.0 Hybrid s výkonem 138 kW, respektive 188 koní. A právě výkonem, ale i výbavou by neměl mít problém se zařadit mezi své nejbližší konkurenty v podobě VW Pasata nebo třeba Toyotu Camry.
Nové Mondeo nabízí dvouzónovou klimatizaci, dobře odladěný multimediální systém, spolehlivě fungující parkovací senzory a až devět airbagů. Podle informací, které získala redakce AutoŽivě, má navíc vůz velice nízkou spotřebu, a to v rozpětí 4,5–5,3 litru na 100 km s ohledem na styl jízdy. A tak nízká spotřeba by měla v budoucnu české motoristy určitě oslovit.
Fiesta na stavebnicové platformě VW
Jak už jsme zmínili, tak Ford aktuálně sází i na partnerství s automobilkou Volkswagen. A dveře pro jejich vzájemnou spolupráci se již otevřely v momentu, kdy začal Ford používat platformu Volkswagenu v modelech Explorer a Capri. Zmíněná platforma MEB, kterou koncern Volkswagen sám vyvinul, funguje jako, řekněme, stavebnicový systém pro výrobu elektromobilů v různých formátech, karoseriích a velikostech.
Na této bázi se má zanedlouho objevit na našem trhu i plně elektrická Fiesta, která má mít podle zákulisních informací dojezd 450 km a její startovací cenovka by neměla překročit 620 000 korun. Kromě toho se ale Ford hodlá v nejbližších letech zaměřit i na spalovací pohony především v podobě dieselů a mild-hybridů. Velmi dobře totiž vnímá vlažný zájem o elektrická SUV v rámci celé Evropy, a tak první, na co bude tlačit, je produkce celé plejády modelů s hybridními motorizacemi.
Kuga nastavila laťku správně
Už na plug-in hybridním modelu Kugy si Ford ověřil, že jsou pro něj právě hybridní motorizace tím správným směrem. Kuga se prodává s cenovkou od 645 000 korun přímo skvěle. A to, že do její rodiny přibydou i další modely se spalovacími motory, je opravdu dobrá zpráva.
Minimálně bude z čeho vybírat, nicméně si dokáži představit, že to bude z hlediska Fordu poměrně zásadní boom, který nakonec ještě zamotá konkurenčním automobilkám hlavu. Rozhodně je se na co těšit. Klobouk dolů před všemi výrobci automobilů, kteří své modely vyvíjejí primárně podle skutečných potřeb zákazníků. A tím si je také nakonec dokáží získat na svou stranu.