Nové auto přijíždí: Na takový sedan čekali Češi věčnost. Vyplní díru na trhu, konkurence VW a spol. nemá odpověď

Pokud by vás oslovila kombinace výkonného, nenápadného a současně úsporného sedanu, možná bychom pro vás měli zajímavý tip. A je navíc za vcelku velmi realistickou cenu.

i Zdroj fotografie: Hongqi
                   

Není to tak dávno, co jsme se dostali k první informacím o tom, že v Čechách začala své vozy prodávat i automobilka Hongqi, což je pro znalce v oboru totéž, jako bych napsal „čínský Rolls-Royce“. Případně Lincoln, pokud se budeme pohybovat v amerických reáliích. Zkrátka tradiční a desetiletími (v případě Rollse pochopitelně spíše staletími) prověřený výrobce, jenž svou produkci zaměřoval téměř výhradně do nejvyšších pater. Doba se ale mění, k mání jsou nyní i výrazně dostupnější modely. Pojďme se na jeden z nich podívat společně.

Diskrétní nenápadnost jako smysl existence

Když jsem se poprvé podíval na fotky nového EH7, musel jsem uznat, že i když má sice nemastné neslané pojmenování („fantazie“ čínských marketérů je předmětem mnoha vtipů, s pojmenováním aut se tam, až na světlé výjimky, nikdo opravdu příliš netrápí), designu karoserie a interiéru naopak nemám moc co vytknout. Ba musím spíš přiznat, že se mi docela líbí. A možná ještě o kousek víc než z EH7 odvozené SUV, které se jmenuje: EHS7. Ne, překvapení se jmény se stále nekoná.

iZdroj fotografie: Hongqi

To ale nic nemění na tom, že EH7 by mohlo zaujmout nejednoho zájemce o moderní elektromobil, který z nějakého důvodu nechce všudypřítomné SUV a nemá třeba ani v plánu jezdit německými „prémiovkami“. Což dokážu pochopit, někdy je určitá nenápadnost a neprovokativnost jedině ku prospěchu věci. Jeden můj známý by si kupříkladu mohl koupit v zásadě cokoli, ale stále střídá modely od Citroenu a Peugeotu. A nevadí mu to. „Sousedi si mě dobírají, že jezdím Pažoutem. A to mi přesně vyhovuje.“

Češi jsou zkrátka závistivým národem. A jen tak se to nezmění

Rozumím mu. Jsme v Čechách a musíme se dnes a denně vypořádávat s v tomto směru někdy celkem specifickou českou mentalitou, kterou bych nejvýstižněji popsal asi jako „extrémně závistivou“. Osobně si myslím, že desítky let pseudorovnostářského socialismu a následné divoké devadesátky, kde se z mnohých stali nečekaně multimilionáři (a z ještě více mnohých zkrátka nikoli) v nás žel zaselo sémě závisti tak hluboko, že je myslím otázka několika generací, než se všechno srovná do alespoň jakéhosi normálu.

iZdroj fotografie: Hongqi

Chcete si pořídit poslední Audi nebo BMW, když máte podobně naladěné sousedy a v okruhu svých přátel občas také někoho, kdo velmi špatně nese, když někdo dává na odiv solidní stav svého konta prostřednictvím automobilu? Možná by to nebyl nejlepší nápad. A tuším, že i tuto skupinu klientů měla na mysli čínská automobilka Hongqi, když sestavovala svoje produktové portfolio. Vozy technicky, designově i výbavou zcela na úrovni renomované konkurence, jen to zkrátka „nekřičí do světa“.

Verze s pohonem všech kol zrychluje jako supersport

Sedan EH7 je toho dokonalým příkladem. Na první pohled elegantně tvarovaná karoserie, která dává najevo, že za jejím designem stál někdo, kdo tomu rozumí. Stejné je to i pod kapotou. EH 7 se přitom nabízí s dvěma pohonnými jednotkami: Verze RWD (tedy s předním pohonem) nabídne zcela dostačující výkon 253 kW a točivý moment 450 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za velmi slušných 6,2 sekundy, což drtivé většině řidičů myslím zcela postačí.

Verze253 kWh RWD455 kWh 4WD Pro
Zrychlení 0–100 km/h6,2 s3,5 s
Rozvor kol3 000 mm3 000 mm
Maximální rychlost190 km/h190 km/h
Rozměry (DxŠxV)4 980 × 1 915 × 1 490 mm4 980 × 1 915 × 1 490 mm
Maximální výkon253 kW455 kW
Dojezd (WLTP)510 km640 km
Pohotovostní hmotnost2 273 kg2 410 kg
Zdroj dat: Hongqi / AutoŽivě.cz

Kdyby to ale náhodou přišlo někomu nedostatečné či nepříliš zajímavé, je tady ještě verze PRO s pohonem všech kol (AWD), dvěma elektromotory a kombinovaným výkonem 455 kW a točivým momentem 756 Nm. Ta již zrychluje z 0 na 100 km/h za supersportovních 3,5 sekundy. Dojezd 510 km (WLTP) u RWD verze zajišťuje baterie s kapacitou 85 kWh (LFP), zatímco moderní NMC baterie s kapacitou 111 kWh umožňuje verzi PRO dojezd až 640 km (WLTP).

Rychlé dobíjení jako standard, úspora jako bonus

A nebudete se zdržovat ani na nabíječce: rychlonabíjení z 10 % na 80 % zvládne EH7 během 25 minut, pravda jen na adekvátně výkonných nabíječkách. Úsporu energie zajišťuje předehřev baterie a tepelné čerpadlo. Výsledné hodnoty (15,7  kWh/100 km pro RWD a 17,1  kWh/100 km pro AWD/PRO) nejsou vůbec špatné a odpovídají spíše slabším konkurentům. To vše za 1 349 900 korun za slabší verzi s předním pohonem, případně za 1 729 900 korun za verzi PRO.

iZdroj fotografie: Hongqi

Což je, speciálně u slabší verze, velmi blízko například podobně laděnému VW ID.7. S tím rozdílem, že ID.7 se ani ve svých nejvýkonnějších verzích nepřibližuje supersportovním parametrům, jakými disponuje verze PRO u Hongqi EH 7. Zbytek je na vás. Byl by pro vás takto výkonný sedan za takovouto cenu zajímavý? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články