Kombinace kultovního jména a čistě evropského zaměření působí hodně atraktivně. Auto postaví přímo proti zavedeným jménům jako Karoq a spol.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Ford si znovu velmi jasně řekl, že s evropským trhem ještě zdaleka nekončí. Že ho to tady pořád baví a že chce hrát v první lize. A udělal to způsobem, který mluví naprosto srozumitelným jazykem dneška. Oznámil zcela nové SUV připravené výhradně pro Evropu.
Auto, které se má pustit přímo do ringu se Škodou Karoq a Toyotou C HR. A mezi řádky je jasně napsáno ještě něco jiného. Ford tímto krokem nejen rozšiřuje rodinu Bronco. Ale zároveň ukazuje, kam se chce s nabídkou pro Evropany posunout. Podle dostupných informací chystá Ford zcela nový kompaktní SUV model pod jménem Bronco.
Bronco tady bylo a také je. Podle všeho i nadále bude
Asi s nějakým přízviskem, ale to nevíme. Bronco už tady ale je. Nicméně. Na trh má novinka přijít v roce 2027. Půjde údajně o vůz, který bude o něco menší než současná Kuga a v nabídce se usadí mezi modely Puma a Kuga. Zároveň se bude výrazně lišit od klasického Bronca. Jiná technika, jiné proporce, jiný charakter. Název zůstává, ale obsah se přizpůsobuje evropské realitě. Nové evropské Bronco nebude retro offroad, jak ho známe. Půjde o moderní kompaktní SUV mířené přímo na střed evropského trhu. Má být větší než Puma, ale menší než Kuga.
To znamená segment, kde dnes kralují právě vozy jako Škoda Karoq, Volkswagen T Roc nebo Toyota C HR. Ford to ani neskrývá. Novinka má být odpovědí na rostoucí poptávku po městských zvýšených crossoverech, které umí zvládnout rodinný provoz, víkendové výlety a zároveň působit stylově.
Z pohledu techniky se výrobce rozhodl vsadit na plug in hybridní pohon. Nové Bronco pro Evropu má podle všeho přijít na trh s hybridním pohonem. To znamená kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru s možností dobíjení ze zásuvky. V praxi to typicky přináší možnost jezdit v běžném denním režimu čistě na elektřinu, pokud nejezdíte dlouhé trasy. Do práce, do školy, na nákup.
Český zákazník dá asi přednost crossoveru od značky Škoda
A při delších cestách se přidá spalovací motor, takže nejste omezeni dojezdem jako u čistého elektromobilu. Některé zdroje naznačují i možnost dalších motorizací. Zatím však nic nenasvědčuje tomu, že by Ford připravoval plně elektrickou variantu tohoto konkrétního evropského Bronca. To je docela zajímavý signál. V době, kdy se o čisté elektromobilitě hodně mluví a někde i tlačí politicky, volí Ford pro klíčové evropské SUV jako základ hybridní plug-in řešení. Dává to smysl.
Evropský zákazník je stále hodně rozkročený mezi starým světem spalovacích motorů a novým světem elektromobility. Plug-in hybrid umí nabídnout obě tváře zároveň. A pro značku je to dobrý most v období postupné transformace. Důležitá je také informace o výrobě.
Nové evropské Bronco bude vyráběno ve španělské továrně Fordu ve Valencii. Ta dnes montuje hlavně model Kuga. V minulosti odsud vyjížděly i velkoprostorové modely jako Galaxy a S Max. Ty však značka během posledních let postupně stáhla. Rozhodnutí poslat do Valencie úplně nový evropský model Bronco má proto jasný cíl.
S původním drsným offroadem nebude mít nic společného
Zvýšit vytížení továrny, udržet zaměstnanost a dodat celému závodu nový impuls. Vidím tento počin jako strategický krok, který přesahuje pouhé rozšíření nabídky SUV. Jakmile automobilka zruší několik modelů, musí továrně nabídnout něco jiného. Nové Bronco pro Evropu tuhle roli převezme. Zajímavé je, jak Ford s názvem Bronco pracuje globálně. Klasické Bronco je na trhu už několik let. Cílí na zákazníky, kteří chtějí stylové SUV s offroadovým nádechem a jasným odkazem na minulost.
K tomu se tuším přidal elektrický Bronco určený výhradně pro čínský trh. Já bych raději klasiku. Ta u nás v ČR přijde na 1 299 900 Kč v základu. Na druhou stranu, kdy já se dostanu do terénu? Na to moje ježdění mi stačí Golf. Zpět ale k tématu. Pokud to klapne, tak tady máme před sebou nové „malé“ evropské Bronco v plug-in hybridu.
Ford si tedy bere znovu do úst klasické jméno a vytváří kolem něj rodinu modelů, které se od sebe mohou zásadně lišit. To je do určité míry chytrá hra se značkou. Lidé jméno znají. Spojují si ho s určitou představou. A když pak přijdou do showroomu, dostanou variantu naladěnou přesně pro jejich trh. Co na tom, že s originálem nemá nic společného. Elektrický Mustang by mohl být příkladem. Z pohledu evropského řidiče je novinka zařazena velmi logicky. Bude to úspěch? Uvidíme.
