Na co si dát pozor při koupi ojetého dieselu?

                   

Čeho se řídit při nákupu (ne)nového auta

Pokud hledáte kvalitní ojetinu a řešíte hlavně spotřebu, s největší pravděpodobností domů odjedete s dieselovým motorem. Pozor! Když neznáte úplnou historii vozu (jak byste také mohli) a cena je víc než lákavá oproti jiným vozům stejné kategorie, zbystřete. Brzy se můžou objevit skryté komplikace, které mohou stát i desítky tisíc korun.

Co můžeme odhalit při zkušební jízdě? Skoro nic!

Při výběru vozu mějte u sebe vždy zkušeného mechanika. To je rada, kterou slýcháme na každém kroku. Může ale i zkušený mechanik odhalit na pár kilometrech testovací jízdy, které autobazary striktně omezují, závažné problémy motoru? Buďte si zcela jistí, že i jemu může pár podstatných problémů uniknout. Při koupi vozu proto apelujte na delší vyjížďku, pokud prodávající nechce na tuto variantu přistoupit, dejte od vozu raději rychle ruce pryč.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Servisy jsou základ

I nové vozy musí pravidelně projít servisem. Chlubí se výrobci aut prodlouženými servisními intervaly pro výměnu oleje? Pak je jasné, že zrovna tomuto dieselovému agregátu, který pracuje pod vysokými tlaky a teplotami, několik desítek tisíc kilometrů moc zdraví nepřidá.

Pokud máte k dispozici od ojetého vozu servisní knihu, v klidu si pročtěte úkony prováděné na garančních prohlídkách. Zaměřte se hlavně na intervaly výměny oleje. A pokud si ojetý diesel přece jen pořídíte, pak olej měňte klidně po 10 tisících. Vyplatí se to! Vyhnete se opotřebení vačkové hřídele a zdvihátek ventilů.

Věnujte pozornost také rozvodům

Výrobce automobilů v manuálu vždy uvádí maximální počet ujetých kilometrů pro výměnu řemenových rozvodů. V tomto případě, ostatně jako u všech výměn, je lepší, nespoléhat na ujeté kilometry ale na aktuální stav. Neváhejte vyměnit rozvody klidně po 80 tisících. Pozor si dejte také na řetěz, který někdy nahrazuje řemen. I ten může prasknout, zvláště u motorů TSI u koncernu Volkwagen.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Ryšavý

Zobrazit další články